Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Anmälan till F2 Speed Challenge
-
Oscar wrote:Varför inte kombinera de två? Rapportera direkt till publiken mha lasern men slutvinnaren utses på loggat resultat….
Vi har tyvärr inga GPS:er att låna ut då Garmin inte är intresserade av att deltaga som sponsor. Vi kan inte ställa krav på att alla måste gå och köpa en GPS innan tävlingen för att få vara med.
-
Surferboy wrote:Vi kan inte ställa krav på att alla måste gå och köpa en GPS innan tävlingen för att få vara med.
Varför inte? Ser man det som en nödvändig del av surfutrustningen, så tycker jag inte att det är så märkligt, faktiskt. Inge som förväntar sig att arrangören skall stå för bräda o segel o så heller.. Och en GPS är ju faktiskt ganska billig i dagens läge…
Men faktiskt lite tråkigt att Garmin inte inser att dom kan vara med o sponsra det här lite…
-
Vad är några surftomtar med bärbara leksaker för dryga tusenlappen, när EN båtköpare spenderar 50-100 000 i ett svep?..
Kom igen nu gossar, är det så svårt att acceptera att arrangören har valt att gå en väg? Övertyga de till nästa gång hur bra GPS är, var glada att det är nån som orkar arra grejer istället. 🙂
-
Anmäld och klar……UDC Speed team kommer att invadera Öland!
Bollen, Dogge mfl kommer…..FreerideJanne kommer få pisk!
-
Jovisst är det lite som du säger, och jag kommer definitivt dyka upp på Haga den helgen. Men samtidigt så måste man ju säga vad man tycker om formatet om man inte håller med… Hur skall dom annars få reda på att konceptet kanske inte kommer fungera?
Och sedan har jag mycket svårt att tro att det dyker upp över 1000 pers för att se ett gäng stollar gasa på vattnet…
-
SpeedJhånny wrote:Anmäld och klar……UDC Speed team kommer att invadera Öland!
Bollen, Dogge mfl kommer…..FreerideJanne kommer få pisk!
Hahaha… that’s the spirit!!!
-
getwet wrote:Nä….märker att okunskapen om vad vi håller på med är stor. Oftast seglar man full fart i kanske 5-6 vändor för att sedan justera rigg, byta fena, vila, osv osv. En speedtävling handlar inte om att ligga och bränna timme in och timme ut långt ut till havs.
Hmmm… talar du inte emot dig själv här…
En repa i taget som vi planerar är inte samma sak som att ligga och bränna timme in och timme ut. Sedan får man gärna ligga och trimma emellan.Idén är inte min utan kommer från F2’s tidigare tävlingar där de testat både och. Lasern rekommenderas av F2 just för publikens skull.
-
Surferboy wrote:getwet wrote:Nä….märker att okunskapen om vad vi håller på med är stor. Oftast seglar man full fart i kanske 5-6 vändor för att sedan justera rigg, byta fena, vila, osv osv. En speedtävling handlar inte om att ligga och bränna timme in och timme ut långt ut till havs.
Hmmm… talar du inte emot dig själv här…
En repa i taget som vi planerar är inte samma sak som att ligga och bränna timme in och timme ut. Sedan får man gärna ligga och trimma emellan.Idén är inte min utan kommer från F2’s tidigare tävlingar där de testat både och. Lasern rekommenderas av F2 just för publikens skull.
Du förstod nog inte vad jag menade, kanske oklar i min iver. Berättar senare efter ett par äggtoddy.
Gör som ni beslutat, Jester och jag försökte bara påpeka att det finns både modernare och bättre grejer förutom laser, som för övrigt kostade mig 1200kr idag på E22. :mad2:
-
Svenne wrote:Vad är några surftomtar med bärbara leksaker för dryga tusenlappen, när EN båtköpare spenderar 50-100 000 i ett svep?..
Kom igen nu gossar, är det så svårt att acceptera att arrangören har valt att gå en väg? Övertyga de till nästa gång hur bra GPS är, var glada att det är nån som orkar arra grejer istället. 🙂
Vi allihop som är aktiva på GPS speedsurfing accepterar arrangörens val och är mycket tacksamma att det arrangeras en cup, vi försöker bara lite försynt påpeka att det finns betydligt bättre alternativ till mätningar, obs, från vår synvinkel sett. Eftersom vi kört med GPS speedsurfing en säsong nu plus kollegors mångåriga erfarenhet från Holland så vet vi att det är ett mycket bra och säkert system. Det finns ännu bättre iofs, videofilmning som tyvärr är en ekonomisk omöjlighet för oss. Samt praktiskt hopplöst…..
Om du också skulle vara aktiv hade du förmodligen haft exakt samma åsikt. -
getwet wrote:Svenne wrote:Vad är några surftomtar med bärbara leksaker för dryga tusenlappen, när EN båtköpare spenderar 50-100 000 i ett svep?..
Vi allihop som är aktiva på GPS speedsurfing accepterar arrangörens val och är mycket tacksamma att det arrangeras en cup, vi försöker bara lite försynt påpeka att det finns betydligt bättre alternativ till mätningar, obs, från vår synvinkel sett. Eftersom vi kört med GPS speedsurfing en säsong nu plus kollegors mångåriga erfarenhet från Holland så vet vi att det är ett mycket bra och säkert system. Det finns ännu bättre iofs, videofilmning som tyvärr är en ekonomisk omöjlighet för oss. Samt praktiskt hopplöst…..
Om du också skulle vara aktiv hade du förmodligen haft exakt samma åsikt.Hade jag säkert haft, men uppenbarligen funkar laser (i alla fall på E22:an).
Den här gången ska jag stå i publiken och vill mer än gärna se resultaten. 🙂 -
getwet wrote:som för övrigt kostade mig 1200kr idag på E22. :mad2:
Ajajaj…
Det är lungt! Vi ses i HP!
-
Oscar wrote:Varför inte kombinera de två? Rapportera direkt till publiken mha lasern men slutvinnaren utses på loggat resultat….
Håller med Oscar om att det är nog det bästa sättet. Laser för publikrapportering vilket ÄR viktigt.
GPS för att få fram slutresultatet. Tror det blir mest rättvist på det sättet.Sugen som fan på lite nya riggar för speeeeeeeed..;)
-
Ojojojojojoj………Cigaretter och verktygslådan på Speedtouren!!!????
Matte, kommer du till Öland eller? Bollen har fortfarande mardrömar från senast han åkte med dig ner till Öland från Sthlm…..finger pekades, damer dejtades cigaretter röktes m.m…..allt under samma bilresa!
-
Gör som ni beslutat, Jester och jag försökte bara påpeka att det finns både modernare och bättre grejer förutom laser, som för övrigt kostade mig 1200kr idag på E22. :mad2:
Men som du ser så fungerar det.
Du blev ju uppmätt till 88 km i timmen utanför Västervik.
Vilket innerbär att du skall ha en 40 tröja.
En enkel fråga hade dom en display så publiken såg din hastighet -
Och sedan har jag mycket svårt att tro att det dyker upp över 1000 pers för att se ett gäng stollar gasa på vattnet…
Om vi skall vara Ärliga så kommer dom nog inte för oss.
Utan det är det antal som brukar komma Flygarhelgen oavsett om det är tävling eller inte.
Det är nog den största surfhelgen på haga under hela året.
Hela Surfparkeringen brukar vara full
Förstår inte heller varför Get Wet är så upprörd över laser när han på vägen hit ner är den första att testa på detta mätinstrument.
Klart om han haft sin GPS på ratten så hade han kunnat kolla om dom mät rätt
Logga in för att svara.