Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Anna Lindh död…!!

  • lars_k

    Medlem
    12 september, 2003 vid 09:16

    Dax att sluta se fängelser och psykvård enbart som vårdinrättningar utan även som förvaringsplats åt drogberoende psykon som annars springer omkring med knivar, järnrör etc ute bland folk. Samhället behöver skyddas från dessa. Lås in dem för gott!
    Jag är övertygad om att detta mord inte har något med internationell terrorism att göra utan den svenska psykvårdens misslyckande. För några år sen släpptes patienterna ut och fick klara sej själva. Det ser vi konsekvenserna av nu. Mordet på Anna Lindh är bara ett i raden av flera psykrelaterade mord (iofs inte uppklarat än men detta är vad jag tror…).

  • pork

    Medlem
    12 september, 2003 vid 09:36

    Hejsan!

    Detta är i sanning en tragisk händelse och ger en sorglig bild av hur vårt samhälle ser ut idag. Jag sänder mina djupaste sympatier till Annas familj och närmaste anhöriga.

    Varför ingen ingriper vid händelser som denna är i stora drag en annan debatt som innefattar självbevarelsedrift och gruppdynamiska regler etc. och är således KANSKE inte nödvändigtvis en spegling av dagens samhälle…likväl sorgligt men i alla fall.

    M v h
    // Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2003 vid 12:10

    Det är för jävligt att sånt här får/kan hända i Sverige idag, men jag kan inte säga att jag känner mig förvånad.

    I Sverige idag frodas lättja, omoral, slapphet, konfliktskräck, civilkurage, egoism och så vidare…
    Daltandet med brottslingar, arbetsskygga, och annat patrask har fått fortgå allför länge på grund av den populistiska och kortsiktiga politik som förts av våra styrande.

    Vi lever inte längre kvar i -68 men tyvärr verkar våra makthavare göra det.
    Tycker det nu är hög tid för Svenska politiker OCH inte minst Svenska folket att vakna upp och inse att tiderna ändrats.
    Detta gäller OAVSETT partitillhörighet eller politisk hemvist!
    Plysch pyjamasarnas tid är förbi nu är det hårda kolor och inget flumm som gäller!

    Till sist skulle jag vilja uttrycka min djupaste sorg till Anna Lindhs anhöriga och närstående.
    Som vanligt är det ju tyvärr barnen som drabbas värst när sånt här händer och mina tankar går därför inte minst till hennes barn.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Anna Lindh död…!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.