Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ännu en fentråd (sjögräs)

• Ännu en fentråd (sjögräs)

Publicerad av gnutten på 1 september, 2008 vid 10:34

Någon som tips på bra sjögräsfenor till vågbräda (Us-box)?
    Är vågsjögräsfenorna större än “rak” fena i samma längd?

Har idag bara standard fena på 21 cm och det fungerar bra till runt 4.0 – 5.3 för mig. Så funderar på att skaffa en 21 sjögräsfena oxå.

s19 svarade 16 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • bananen

Medlem
    1 september, 2008 vid 11:44

Jasså, det fanns åtminstone något som inte var perfekt i Kämpinge – det gör ju livet lite lättare att leva…

Jag kör med tekkno sports gräsfena fill min FSW. Har 21 cm till den så du kan nog ta 19 cm om du skall ha den till vågisen. Tänk på att ytan på weedfenan kontra dess djup är helt annorlunda en vanlig fena. Om Jag lägger 21an ovanpå min MFC 26 cm som jag har på FSWn så är de ungefär lika stora!

• s19

Medlem
    2 september, 2008 vid 10:22

Hehe Jonas… vi kan säga såhär…
    Det var MYCKET sjögräs… men i samband med övriga förhållande var det inget man brydde sig om… knappt reflekterade på…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ännu en fentråd (sjögräs)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.