-
Ännu en fråga angående lagninar?
Har köpt en begagnad bräda RRD FSW L 04 och som alltid så har de någon form av skada i nosen. Antar att vill man ha en felfri bräda får man köpa nytt. Är lite osäker på hur man ska göra för skadan är mycket lindrig dvs det är fortfarande ganska hårt men om man trycker lite hårdare så hör man krasljudet och känner att det sviktar mer än på övriga ställen. En gissning är att övre fiberlagret är sprucket men inte det undre. Pedant som man är gällande surfutrustning funderar jag på att lägga ett lager med glasväv i förebyggande syfte runt kanten på nosen. Bäst blir det säkert om man slipar bort toppskiktet och sedan lägger väv vilket jag gjorde på en bräda med liknande skador. Då såg man precis hur väven var sprucken när färgen slipats bort. Det blev iallfall väldigt bra efteråt. Det känns dock lite synd på en så ny bräda med lindriga skador. Tänkte att man kan slipa lite lätt bara och sedan lägga ett snyggt klippt stycke väv format som ett nosskydd utan att måla över sedan. Tyckte faktiskt att det såg ganska fräckt ut på brädan jag lagade då väven låg och var genomskinlig och man såg strukturen i väven. . Kan det fungera som förstärkning eller är det viktigt att man slipar ned till pvc lagret. Är inte så jätte brydd om det estetiska men stör mig på brädor som mjuknat. För mig är en ding när brädan blir lite mjukare efter en smäll
Tacksam för hjälp!
Logga in för att svara.