Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ännu en gång: lagning…

• ännu en gång: lagning…

Publicerad av jks på 29 september, 2004 vid 09:48

jag e ledsen att behöva ta upp detta ämne igen men jag blir icke klok…
    frågan lyder: vad använder man till att laga brädan? Epoxy, jovisst men innehåller inte den lösningsmedel (är ju oftast en 2-komponentsvariant) och det mår väl inte brädan så bra av?? har varit runt o letat i alla affärer i stan och alla säljer bara 2-komponentsepoxi… vad göra??
    HA D/jeppe

styret svarade 20 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • herodude

Medlem
    29 september, 2004 vid 09:50

2 komponents epoxi funkar fiiin fint.. laugh.gif

• jks

Medlem
    29 september, 2004 vid 09:54

även på djupet? brädan smälter inte då??

• safesurfer

Medlem
    29 september, 2004 vid 09:58

Tror definitivt det är två komponents epoxy du ska använda frågan är bara vilken. Det finns en massa olika varianter, jag undrar själv vad skillnaden mellan olika varianter är förutom viskositet och torktid. Köpte direkt från en fimra som bygger kolfiberdetaljer till volvoracing de tappade upp epoxy från jätte dunkar. Skulle blandas med 17procent härdare exakt. Det blev grymt hårt och bra lagning med den. Köpte senast en lagningsats från wattski bhå lagningskitt skulle blandas 3 till 1 kändes inte som det blev lika hårt.Vågade inte köpa claesohlsons epoxy. Någon expert som kan tipsa? Hue viktigt är det att använda kolfiber till små lagningar funkar inte glas nästan lika bra till mindre lagningar.

• herodude

Medlem
    29 september, 2004 vid 10:26

jag köppte mitt från cls uffe å han tappa från tankar med det blev skiit bra..

• stewen

Medlem
    29 september, 2004 vid 10:38

polyester smälter sellplast och är inge bra…
    men epoxy funkar kanon.

• styret

Medlem
    29 september, 2004 vid 11:01

kol behöver du väl bara använda där du eftersträvar styvhet, smålagningar funkar lika bra med glas om jag ahr förstått allt rätt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ännu en gång: lagning…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.