-
Ännu en nybörjare behöver hjälp med utrustningsval
Tja! Jag har några frågor ang. kitestorlekar efter vind samt våtdräkter.
Jag kan börja med att säga jag bor i Göteborgsområdet, är 178 cm lång och väger mellan 60-65 pannor. Jag tog IKO-kurser i Grekland förra året och har kommit till stadiet då jag kan åka upwind på brädan. så jag är en färsking fortfarande.
Nu är det så här att jag har fått möjlighet att köpa en NAISH kite från förra årets upplaga väldigt billigt av en vän. Den är dock 15.5m^2, och av vad jag minns från min kurs så åkte jag på 12 som störst.
Vad som ingår i den 15.5an är en bar och linor såklart.Om vi nu skulle säga att jag inhandlade denna kite, i vilken vind skulle jag kunna köra den?
Annars funderar jag på att köpa antingen en 9a eller en 12a. Hur mkt vind krävs det för dem?Min sista fråga är om detta paket är värt pengarna om jag behöver en varm våtdräkt till vår/höst.Vad som är värt att nämna är att man får en sele till, vilket jag inte har. http://www.surfspot.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=171&category_id=14&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=41&vmcchk=1
tack på förhand
Logga in för att svara.