-
Anordna en FS tävling/jam session?
Tjena folket!
Kom på en grej när jag var ute och surfade i onsdags!
Med dessa nya FS brädor och i sann Fiskebäck Stylepimpz anda kan man ju ha skoj på brädan nästan hur lite det änn blåser!Jag fick en tanke att det vore grymt ballt om man kunde anordna någon form av happening här på storsjön i samband med att Storsjöyran äger rum.
Då kanske det skulle kunna komma upp några surfare för att inte bara köra tävlingen utan även gå på yran!?!? 2 flugor i en smäll!
Förutsättningarna här är ju riktigt bra för att kuna köra riktigt centralt, ett stenkast från gågatan, mitt i yranområdet = mycket publik! OK, man behöver ju inte köra alldeles framför öltälten, man kan ju köra i utkante av området men fortfarande dra publik, tror jag, om man nu vill dra publik. Känns som att det kanske skulle kunna bli ett läge att lyfta fram vindsurfingen mera för allmänheten. Sedan ligger ju Yran oxå slutet juli, början augusti så det kan ju mycket väll bli riktigt bra med vind! Det kördes ju WM i optimist jolle här i år!Jag hade tänkt mig en form av Jam Session som vissa snowboard Seissions brukar vara där åkarna själva röstar fram Vinnaren, tvåan etc.
Priser går säkert att ordna fram via sponsorer etc. OK, kanske inga värstingpriser, men ändå.Någon har som skulle kunna tänka sig att komma upp(ner) om jag lyckades anordna en Session? Finns det intresse?
Får man anordna något sådanthär husomhelst, eller vart vänder man sig? (Har iofs kanska bra kontakter me WE (butiken) folk som har anordnat diverse tillställningar. Tror jag ska prata med dem om det vissar sig att det finns ett intresse)
Förslag, kommentarer?
Bifogar lite bilder där man mer eller mindre skymtar sjön och kan få en vision om hur centralt vi skulle kunna köra, om vi nu vill köra centralt, och om man nu får vill säga. -97 kördes det faktiskt jetski tävlingar alldeles framför öltälten.
Logga in för att svara.