Senaste nytt Forums Övriga Off Topic anpassa skrivbordsbakgrund till utökat skrivbord (VISTA)

• anpassa skrivbordsbakgrund till utökat skrivbord (VISTA)

Publicerad av alex_ på 2 juli, 2008 vid 17:37

Tja, jag har kopplat in min 42″tv med min dator via hdmi ingången (inte för att det spelar ngn större roll) men när jag försöker lägga en bakgrund på det utökade skrivbordet jag valt att använda så blir bilden i samma upplösning som min datorskärm och det kommer en blå ram runt omkring. Problemet: Jag vill alltså att den bakgrund jag valt ska bli i helskärm även på tvn! Kan någon vänlig datorkunnig människa hjälpa mig 😉 Tack på förhand

fastforward svarade 16 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • fastforward

Medlem
    7 juli, 2008 vid 13:19

Högerklicka på skrivbordet och välj egenskaper. Gå in under skrivbord-fliken, välj Position: anpassad. Då dras bilden ut så att du får helskärm även på tv-delen av skrivbordet. Det blir inte lika snyggt men du får helskärm.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic anpassa skrivbordsbakgrund till utökat skrivbord (VISTA)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.