Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Antibes, France

• Antibes, France

Publicerad av burre på 29 maj, 2005 vid 19:27

Hej!

Jag drar i veckan ner till Antibes och kommer bo där i ca 2 veckor. Undrar om någon känner till ställen i närheten där man kan hyra prylar för windsurf? Även vågsurf är inressant. Har hört det ska finnas ställe i Juan-Les-Pins som ju ligger mellan Antibes och Cannes….

Tacksam för tips! Drar den 2 Juni…!

///Burre

zoolander svarade 19 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • zoolander

Medlem
    30 maj, 2005 vid 10:07

när jag var där fanns det varken vind eller vågor.. det va bara jävligt dyrt och fyllt med snobbs!

• apelbapel

Medlem
    30 maj, 2005 vid 11:40

Är nog dåligt med uthyrn i Antibes! Finns en liten i St. Tropez, Du kör förbi på väg in mot stan. I Cannes finns oxå en liten precis öster om centrum.
    I L´allmanarre finns större och mer ordentliga ställen på Robinson Beach. Men det är en bit från Antibes och du måste ha bil, annars funkar det inte.

Motorvägen är snabb (A8 tror jag den heter) men den ligger innåt land och det är hyfsat långa vägar från den ner till respektive ort. Och ska du till L´Allmanarre som ligger längst bort måste du antagligen ordna nån övernattning där!

Annars är Antibes riktigt schysst! (inte för windsurf förståss).

• matthias

Medlem
    30 maj, 2005 vid 12:25

där e nått surfcenter tror jag vid max2000 eller va de heter i nice. för övrigt e antibes kanske den skönaste staden som finns. lunch på apelsintorget e ett hett tipps. den entrecoten dom har på ena hörnan e bland det goaste jag ätit, glömmer alltid vad stället heter dock.

• apelbapel

Medlem
    30 maj, 2005 vid 12:30

Jag va å kolla in den i Nice, det var gamla pråmar!!

• matthias

Medlem
    30 maj, 2005 vid 12:37

afan, har bara sett det från köpcentrat..

• apelbapel

Medlem
    30 maj, 2005 vid 12:46

Det finns en hel del ställen utmed hela rivieran som hyr ut pråmar/junk! men dom ställen som jag skrev ovan har riktiga prylar, (den i Cannes är väl i gränszonen eftersom dom har pråmar oxå), men som sagt i L´allmanarre eller möjligtvis St. Tropez har dom riktiga grejer.

Annars finns en riktigt schysst quai34 (surf kedja) butik långt upp i Nice, vem vet, kanske dom kan tänka sig hyra ut prylar??

• niclase

Medlem
    30 maj, 2005 vid 12:49

Svar till:

där e nått surfcenter tror jag vid max2000 eller va de heter i nice. för övrigt e antibes kanske den skönaste staden som finns. lunch på apelsintorget e ett hett tipps. den entrecoten dom har på ena hörnan e bland det goaste jag ätit, glömmer alltid vad stället heter dock.

[/ QUOTE ]

No Limit surfshop heter surfshoppen som ligger bredvid Cap 3000 i Nice. Har för mig att det ligger strax väster om flygplatsen. Deras hemsida är http://www.nolimit.fr/ och där är en bra karta över var de ligger.

Lycka till.

Niclas smile.gif

• burre

Medlem
    30 maj, 2005 vid 20:26

Cheers…

Du tänker på square sud?? Gött kött….

• burre

Medlem
    30 maj, 2005 vid 20:30

RIght on, pal! Och det kommer en till! Jag surfar me stil!

• zoolander

Medlem
    2 juni, 2005 vid 12:23

hahaha.. gött med lite mix innom sporten.. allt från sura gubbar i klagshamn till grabbar med backslick som vill sätta på prinsessan i la france’!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Antibes, France

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.