Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Antigua
-
Antigua
Publicerad av curry på 26 september, 2004 vid 20:00Nån som varit där? verkar lite småsoft..
anonym-anvandare svarade 20 år sedan 5 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Tjenis!
Var och jobbade (skeppade 50 fotare) runt norra Antillerna förra vintern. På Antigua skulle västkusten, strax norr om Jolly Harbour, erbjuda en fet bukt kantad med ganska små stränder. Annars kan man ganska lätt ta sig till en ö norr om Antigua kallad Barbjuda. Har inte varit där själv men det skall vara en väldigt låg sandö. Borde funka fett för kite!
Håller på att fixa kneg så att man hamnar borta bland öarna i år igen. Längtar dit varje dag… Hör av dig/er om/när ni drar!! -
Är man skraj för koraller brukar man få leta ett tag runt Antillerna för att hitta en ok beach…
-
Har bott där i ett år. 2001 har jag för mig. Åsså var jag där i våras. Kan bara säga att de e sååååft. Max 5-6 koites på vattnet samtidigt. i en lång bukt. Bra vind, typ 8-10 m/s. 14 o 10 om man skall ha 2 kites. Kita gör man på norra ön… Har en massa små tips om boende, bil osv så slå en pling om du vill veta mer.
Niklas
0708-214048 -
tack för tipsen allah!
ps. Niklas? va det dig jag hälsade på när jag va påväg till gotland sist?(med david fredrik o john)? du skulle hämta upp en augustplanka.?
mvh
Jesper -
Ey, stämmer nog. “Supporting my local boardshaper” vettu.
E’re spikat att du ska dra till Antigua elle? När isf.?N
-
hohoho, om det vore ändå vore så väl, mer en dröm.
Kanske drar dit om 2 år när man är färdig me pluggeriet.
-
Tja.. jag tänkte nog dra till Antigua i februari med Kalle T!
Logga in för att svara.