Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen…

• Äntligen…

Publicerad av haunch på 12 maj, 2007 vid 17:44

Hej

Fanatic triplx 125L
    Simmer zerofive 6.4
    nielpryde 460 x3
    local spirit 160-220

allt från -05, allt i stort sett helt oanvänt, lite avskavd färg längst ned på fenan, står här i hallen och väntar… I avsaknad av en torris så känns väntan olidlig, jag har bara en 3mm, kortärmad… såg att östersjön håller 6grd idag. När byter ni era torrisar mot våtisar?

Är det någon som har en kommentar om mitt beg-köpta ”nybörjar paket”. Vad skulle ni säga att andrahandsvärdet är?

Ni tycker antagligen att brädan är för liten, men jag föredrar nog att ha något att utvecklas på. Även om jag får bada en del i början….

Förra vintern köpte jag min första snowboard, en riktig grymming.. Har inte ångrat det en sekund, svårmanövrerad i början men lämnar absolut fritt utrymme för att utvecklas…

oden031 svarade 17 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • Knatte

Gäst
    12 maj, 2007 vid 18:27

@Haunch 382764 wrote:

Hej

Fanatic triplx 125L
    Simmer zerofive 6.4
    nielpryde 460 x3
    local spirit 160-220

allt från -05, allt i stort sett helt oanvänt, lite avskavd färg längst ned på fenan, står här i hallen och väntar… I avsaknad av en torris så känns väntan olidlig, jag har bara en 3mm, kortärmad… såg att östersjön håller 6grd idag. När byter ni era torrisar mot våtisar?

Är det någon som har en kommentar om mitt beg-köpta ”nybörjar paket”. Vad skulle ni säga att andrahandsvärdet är?

Ni tycker antagligen att brädan är för liten, men jag föredrar nog att ha något att utvecklas på. Även om jag får bada en del i början….

Förra vintern köpte jag min första snowboard, en riktig grymming.. Har inte ångrat det en sekund, svårmanövrerad i början men lämnar absolut fritt utrymme för att utvecklas…

Kommer nog fungera skapligt som nybörjarbräda, då den är 65 cm bred.
    Men du kan räkna med att du behöver kämpa en del i början. Jämnfört med en bredare bräda.. Så är du bara beredd på lite plaskande ibörjan, så blir det säkert bra i slutändan.
    Du behöver köpa en långärmad våtdräkt, om du vill surfa innan juni/midsommar liksom. En 3 mm kortis är ju gjord för temperaturen på 16 °C och uppåt..

• pure

Medlem
    12 maj, 2007 vid 18:28

Grattis…

Jag tror dom flesta kör 5/3 våtdräkt men det finns ju dom som kör torris med. Själv kör jag nog med min fram tills juni nån gång innan jag byter till sommardräkten.

• haunch

Medlem
    12 maj, 2007 vid 18:42

Ja jag inser att jag behöver en torrdräkt, men jag har ju precis köpt alla andra grejer så det finns lixom lite ont om cash i kistan..

appropå det, så vore det skoj att veta vad ni tycker att paketet är värt… Jag tror att jag gjorde en ganska bra deal.

Jag undrar också om det är någon som har erfarenhet av simmer zerofive segel? är dom OK?

• Knatte

Gäst
    12 maj, 2007 vid 19:21

@Haunch 382779 wrote:

Ja jag inser att jag behöver en torrdräkt, men jag har ju precis köpt alla andra grejer så det finns lixom lite ont om cash i kistan..

appropå det, så vore det skoj att veta vad ni tycker att paketet är värt… Jag tror att jag gjorde en ganska bra deal.

Jag undrar också om det är någon som har erfarenhet av simmer zerofive segel? är dom OK?

Det är ett bra segel för dig som nybörjare. Det är ett bra segel för andra också.. Utan att veta årsmodellerna för grejerna så svårt att säga något pris.
    Duy behöver ingen torrdräkt, men väl en långärmad våtdräkt. Priser från 1000 kr och uppåt..

• ola_p

Medlem
    12 maj, 2007 vid 20:38

För vinterdräkter så kan man väl snarare räkna med att lägga ~2500 kr. Torrdräkt behövs inte, det är viktigare med vettiga handskar, skor och huva. En bra 5/3 dräkt (ex vis pro-limit assault series) klarar man iprincip året runt på, med lite förstärkningsplagg (monoshort, väst med huva, slutna handskar, varma skor, huva) så länge det är iaf ett par varmgrader

• oden031

Medlem
    13 maj, 2007 vid 01:26

Jag kör nu med 3/2 kort ärm utan att frysa det minsta i Apel:)…o då badar jag mycket!!så köp en 3/2 du så kan du köra direkt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.