Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen…

• backatorp

Medlem
    7 september, 2012 vid 04:47

Detta känns ju sådär. Vi är ju ganska många surfare från många olika håll i landet som stått på södra parkeringen och bott i våra bilar för att sen byta upp oss till husbilar. Kan dock hålla med om att som det är nu att man som surfande husbilsägare inte får plats på sommaren pga av att det är fullt av icke surfare är lite tråkigt. Ser inte det problemet som jättestort eftersom det brukar glesna i pensionärsleden när kulingen rullar in. Södra parkeringen har också varit inkörsporten till att många blivit Varbergs bor som inte har Varbergsdialekten som modersmål. Det tycker jag kommunen borde värna.

• henke_a

Medlem
    7 september, 2012 vid 15:41

Diskuterade det lite i somras med flera stycken när jag var där. Tror man kanske skall börja med att tänka ut vad man vill åstakomma, vill man ha bort husbilarna eller folk som inte surfar från parkeringen? Och vart går gränsen på surfare/husbil? Vi har precis köpt husbil och högst upp på önskelistan stod vindsurf-semester i varberg, vi var där i somras och jag älskade verkligen stället (även fast det faktiskt inte blåste den veckan).
    Det känns inte så lockande att ställa sig på campingen, dels för att det är långt till vattnet med prylar, psykbryt efter max 2 dagar , och faktiskt rätt dyrt.
    Egentligen vill man väl ha dit surfare/windsurfare/kite, vilket fordon dom kommer i spelar väl mindre roll? Vi har precis upptäckt husbil, och har man familj och vill surfa är det optimalt. Tycker att det vore skittrist om man inte kunde åka till Varberg längre, känns redan som att resten av stan är helt avspärrat för husbilar, fattar inte riktigt varför, parkeringar helt tomma med parkeringsförbud 22-06 då kan man väl lika bra få stå där? Jag förstår att campingarna vill ha deg, men då tycker jag att dom får komma med nåt bättre.
    Tycker också att en stor del av charmen med varberg var just hänget på parkeringen/majas och området där, hade vi bott på campingen tror jag inte att jag hade fått samma bra intryck av staden.
    Hoppas att det går att lösa på nåt smart sätt

• doc

Medlem
    7 september, 2012 vid 17:52

Man kan väl ha husbilar på andra sidan gatan. På en del av den stora parkeringen. Jag tycker det är lite störande på högsommaren när tyskarna rullar in med sina jättebilar och annekterar gräsmattan och dynerna med sina bord, stolar och grillar. Självklart måste det finnas plats för husbilarna också men måste det vara precis på stranden?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.