Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Äntligen, äntligen en schysst jämn syd-väst i 08:a
-
Äntligen, äntligen en schysst jämn syd-väst i 08:a
Publicerad av anonym-anvandare på 19 november, 2001 vid 11:30Halo onsdag.
johan svarade 23 år sedan 6 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Är det inte för sent för surf i 08 nu? Jag åkte skridsko på naturis igår i 08!!!
-
.. som du har åkt skridskor? I Stockholm är det fortfarande surfbart.
-
Johan!!
Gäst19 november, 2001 vid 14:16Ja, det är absolut surfbart. Jag var ute igår utan handskar och det var inga problem (förutom vinden).
Bara för att isen ligger i någon liten insjö så behöver det ju inte vara så kallt i skärgården, det är ju lite mer vatten att kyla ner om man säger så…. -
Hej hopp än finns det möjlighet till surf i 08. Jag är inte den som lämnar in i första taget. Har surfat ett flertal ggr runt den 25 nov! Mitt höst-rekord är 24dec samt mitt vår-rekord lyder 31mars. Obs Obs Obs ,nu talar vi 08-omr!!! Nån som slår det????????
-
Åkersberga……………..sen plockade jag undan surfprylarna för säsongen?! Bara att inse att nu är surfsäsongen tyvärr slut i 08……..jag tror att de flesta(undantag finns) mest snackar surf nu men man ser ingen på vattnet när det väl kommer till kritan………snacka går ju!!!!!!!!
/Var sak har sin tid…….
-
har bildbevis på polarn från förra helgen 10/11 och 11/11 framkallade och bilder från 17/11 och 18/11 på rulle. Jag surfade även själv, om än sämre, samma helger…
Det är snack med bevis.
/Fegisen
-
10e o 11e var det fortfarande varmt o mkt bra surf, helt ok. Men 17e o 18e var det däremot tufft med kyla…hatten av…vad var det någonstans…?
/Så läng det finns vindsurf så finns det hopp…….
-
Haloj !!
Seglade 11 Januari -00 i kapellskär, med ca8-10 m/s och 10 grader luften inga problem med kylan då
med solen som knappt gick över öarna.
en härlig känsla.Fredrik Boman
-
Tjena!! inte i 08 åmrådet riktigt men…
Jag åker ut till Kapellskär onsdag om prognosen håller i sig
Värme och duch finns i klubbstugan och kanske lite varmt kaffe.
Den som orkar ta sig ut är välkommenHäls Fredrik Boman
-
Vid Görvälnsbadet i Järfälla (Mälaren).
Ja det var kallt… och ja, jag gnälde.
Naglarna flög nästan av fingrana när jag fick upp värmen i händerna igen:)
Får väl se om det blir nåt mer, prylarna ligger fortfarande redo och senaste helgen lyckades jag med varmare klädsel.Nästa gång tar jag med mig varmvatten att hälla i dojjorna när jag “vilar”…
/Fegisen
-
Tre par strumpor inte för tjocka, sen dra över plastpåsar modell 3liters, sen på med skorna, funkar utmärkt för mig.
Spana in vädret i 08 idag, the Surf is Up.
Mvh Bosse -
Näe nu får det räcka för säsongen, tidigaste premiärdatum för mig är 18 mars, dvs typ 4 månader kvar. Den tiden är perfekt till att reparera och bygga upp kroppen inför nästa säsong.
Schemat: Karate, innebandy, badminton, löpning, längskidor (otroligt bra för surf..) samt en del utför skall man hinna med under tiden. Sen är det bara att ladda igen.
C U -
brrr det låter inget vidare.
Själv körde jag i sthlm i söndags och kan ärligt säga att det var helt ok.
Visst man får ta smällen med händerna, men det är ju bara en gång sen kommer man in i andra andningen, eller vad man skall säga.
I morgon skall det vara tropiskt för årstiden, så passa på nu för i mitten av deceber är det en helt annan påse.Johan
Logga in för att svara.