Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Äntligen en buss!

• jonaish

Medlem
    8 januari, 2006 vid 14:38

@Henke201]De finns verkligen inget fulare än minibussar som ska försöka se ut som någon ny 2fast 2furioust bil… Enligt mitt tycke, förstår att du inte samtycker Jonaish, men man slutar ju aldrig förvånas över dig )[/QUOTE wrote:

Joo… idag tycker jag iaf nästan samma som dig.. visst visst är det fult att se bussar som är stylade men det kan ju va lite snyggt att se dom också..:D

efter som att det blev allt för mycket tyskt så ska jag visa Henke en trogen maskin som funkar än idag, en bil som jag växte upp i.. VOLVO 245,, tyvärr hade den inte 6×6 men det går ju bra med 4 också…:D
    Och så kom det lite annat svenskt med i bilden idag …….

• jonaish

Medlem
    8 januari, 2006 vid 14:42

En till bara sen kommer 20 bilder på Fiat 😀

• ola_p

Medlem
    8 januari, 2006 vid 16:51

Jonaish, jag har väldigt svårt att se vad 16 bilder på diverse stylade Volvo har med ämnet att göra, utöver det faktum att så mycket bilder gör tråden helt oläslig, samt att det tar lång tid att ladda för dom som har modem.

Likaså mängden bilder på tyska T4or, dessutom sönderkomprimerade. Det räcker fint med en eller två för att folk skall förstå.

• jonaish

Medlem
    8 januari, 2006 vid 17:10
    Ola_P wrote:
    Jonaish, jag har väldigt svårt att se vad 16 bilder på diverse stylade Volvo har med ämnet att göra, utöver det faktum att så mycket bilder gör tråden helt oläslig, samt att det tar lång tid att ladda för dom som har modem.

Likaså mängden bilder på tyska T4or, dessutom sönderkomprimerade. Det räcker fint med en eller två för att folk skall förstå.

Du är en jävla GLÄDJE FÖRSTÖRARE

🙁

• judo-freddan

Medlem
    8 januari, 2006 vid 19:31
    Ola_P wrote:

Din självbehärskning är imponerande Ola. Ett fast moderatorgrepp i nacken, ett i blöjan och så svischhhh…:smirk: Tror fler än bara vi surfbussägare skulle dra en lättnadens suck..

• karapp

Medlem
    8 januari, 2006 vid 19:43

BRA OLA!

Stylade bussar e cool, men en bild räcker…

• luuddee

Medlem
    9 januari, 2006 vid 10:12

tänkte bara höra med jeppepeppe eller ngn annan som har den korta modellen av bussen.. hur långt är utrymmet där bak fram till förarstolarna asså?. har nämligen en sån buss poå g men har tyckt den verkat lite liten för att campa lite i med tanke påo bygga inredning man vill ju gärna få plats med lite stuff också men börjar fundera nu ni vindsurfare har ju satas mycket grejjor o räcker den för er så borde den ju räcka för mej också.. men gärna måtten från ngn som vet tack..

• jonaish

Medlem
    9 januari, 2006 vid 10:52
    Luuddee wrote:
    tänkte bara höra med jeppepeppe eller ngn annan som har den korta modellen av bussen.. hur långt är utrymmet där bak fram till förarstolarna asså?. har nämligen en sån buss poå g men har tyckt den verkat lite liten för att campa lite i med tanke påo bygga inredning man vill ju gärna få plats med lite stuff också men börjar fundera nu ni vindsurfare har ju satas mycket grejjor o räcker den för er så borde den ju räcka för mej också.. men gärna måtten från ngn som vet tack..

Jag har Teknisk data från de nyare VW skåp
    (det är nog samma som hos de gamla)
    om du vill ha 😀

• stickan

Medlem
    9 januari, 2006 vid 16:20

Det är väl ointressant att styla en surfbuss utvändigt, man ska väl inte glida på stan med den. Det intressanta är väl att hitta smarta invändiga lösningar för förvaring/transport av utrustning kombinerat med boende.

/ stefan

• jeppepeppe

Medlem
    9 januari, 2006 vid 17:48
    Luuddee wrote:

Tjena Luuddee!

Kan hålla med om att den blir aningens liten för att campa i, men jag har inte för avsikt att bo i den mer än 3-4 nätter åt gången.

Måtten är ca 2,5m x 1,6m bredden varierar i bussen bl.a. med tanke på hjulhus, men 1,6m är räknat där min säng är tänkt att vara på ca 0,5m höjd. Utrustningen får plats under själva sängen, och är man kiteare har man än mer plats under sängen. Det som fällde avgörandet för mig var dels att stora modellen blir för stor för mitt garage och dels att jag hittade en som passade min plånbok! 😉 Hade jag kunnat hade jag hellre haft den långa, men den korta har i princip samma längd och bredd som en V70.

• luuddee

Medlem
    9 januari, 2006 vid 20:11

tackar……………………..

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Äntligen en buss!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.