Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen..ett segel för alla förhållanden!

• dannew

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 11:25

Så North har börjat snegla på EZZY som länge byggt sina SE WAVE segel enligt konceptet att mindre segel är våginriktade och de större freestyle inriktade…..

Skönt att företagen lär av de bra saker som de ser omkring sig!

• voodoo

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 17:15

såg inte att du skrev att det “ser lite dåligt förstärkt ut för radical wavesegling” men du seglar ju superstar nu och det har inte heller en massa x-ply osv om man känner att man måste ha en bombsäkert segel kan man gå på Instinct eller Voodoo’t wink.gif

• styret

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 20:50

vadå att det folk räknar upp bara handlar om gamla grejer? slör4ever kommenterar ju att det finns på 2003orna.

och kommentarerna regnar väll för att d säjer att nu behöver man bara köpa ett segel. som att man inte behövde det förrut.

• voodoo

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 06:00

Vadå, trodde du att ETT segel skulle räcka från typ 4.0 till 6.0 efter att du läst innehållet i inlägget så ska du nog prata med ngn när du inte riktigt förstår så dom får förklara!
    Han skrev “Successor of the Tonix – the NATURAL is designed to work as a freemove sail in the smaller sizes (up to 6.2) with focus on handling and high end performance. Whereas the bigger sizes are designed for the easy handling and low end power.
    Rent generellt är det ju bra att man fokuserar på att utveckla ett riktigt bra segel för plattvatten och vågor i ock för sig.”

Vilket är nyheten och vad inlägget handlar om!

• endy

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 06:39

Ja, jo det vet jag men superstar är ju så snyggt wink.gif

Men det var lite väl lite förstärkningar tyckte jag, typ som ett disco fast lite mer…ja det funkar säkert iaf

• styret

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 07:09

men konceptet är ju detsamma.

• calle_b

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 15:40

Hurru du…. Linjen verkar mycket intressant och trevlig dessutom. Jag undrar oxå med din North-kunskap och entusiasm om du kan likna dessa segel med Convertigo. Jag har denna i 5.2 och jag är på jakt efter en 6.2-6.4 nånstans. Jag seglar på en 75 liters våg/freestyle som jag vill få lite mer ös i när 5.8:an inte räcker till. Har inte haft tillfälle att smaka på Discot än… Jag vill ha något som har mer ett segel som är lätt, bra drag och seglar snabbt, ungefär som mitt convertigo 5.2 fast då en 6.2-6.4:a. Jag tycker mitt volcano 5.8 är askönt, men dock lite för mycket, ja freeride? Jag vet inte…

Har du nå tips till en annan North-fantast`;)

ha d gött o fortsätt förse oss med mera “vill-ha-utav-bara-helvetet-prylar”.

• voodoo

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 17:45

Jag har inte testat de nya seglen ännu, men jag kan nog säga att de inte har så mkt gemensamt med Convertigo’t som är lite slalombetonat med sin avtagbara camber, det har ju ett antal år på nacken och mkt har hänt sedan dess!

Hur stort segel kan du ta på din bräda?

Jag har Disco 5.9 nu som största segel(som är till salu)som jag tycker funkar alldeles utmärkt, tidig planing, bra tryck, snabbt och lätthanterligt så testa Disco’t om inte Duke skulle passa dina önskemål!
    Beställde ett Duke 6.2 nu bara för att få ut mest tänkbara tid på vattnet, och för att det fortfarande funkar med 430 masten, och det ska ju vara Disco betonat, sedan ett stort hopp till 5.0 för att sedan gå ner till 4.2!
    Skriver absolut ett inlägg när jag testat dom smile.gif

• calle_b

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 20:45

Jag prövade att köra en fet 6.3 (eller va d 6.2?) North Natural och det kändes inte rätt nånstans. Dock funkade det på min nu nedsputsade fena på orginal 23cm. Som de flesta går jag nu i “köpa ny bräda tankar” och det lutar åt nå´n freestyle variant ( F2 compStyle eller vanliga Stylen eller kanske smaka lite på en Trance från Starboard…) Man vill ju nu ta steget in i freestylen…. Min bräda som har nu sväljer iaf uppemot 6.3…
    Det verkar som om vi ligger i ungefär samma sits, så skriv gärna ett par rade om Duke´t när du kört det!

Min garderob ser ut så här: Volcano 5.8(störst), Convertigo 5.2, och den underbara voodoo 4.2. En 4.7:a är på önskelistan tillsammans me ett 6.2-6.3. Jag nämnde juh brädtankarna oxå, hur faaan ska detta gå???

Ha d gött

• anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 00:07

vi försöker nog köra ngn gång nästa år igen fast i juni istället för juli. vi lägger upp ny info när det börjar närmara sig nästa år. cool.gif

• voodoo

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 06:40

kanske ska tillägga att jag har en freestyle på 90-95L med en 21 fena vilket gör brädan lite livligare, men skaffar kanske en 23 till 6.2 smile.gif

• calle_b

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 06:48

Själv 75 liters våg, fristajl planka.
    Väger runt 60 kg wink.gif

• voodoo

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 07:10

Tycker iallafall att 6.2-6-4 låter väl krångligt på en 75L bräda (där kanske Ola.H kan dra en ordentlig kommentar smile.gif ) , min freestyle (247*58*) har rekommenderad stl på 6.2 wink.gif
    Och med din vikt ska du ju lätt klara dig med en 5.8-5.9 (väger själv 70kg) Du lär ju plana i 5 m/sek iallafall med en bräda med lite mer volym?

• anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 13:51

Fan oxå. Då lär jag få hål i plånboken….

/ej inloggad

• oscar

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 14:18

255.jpg

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen..ett segel för alla förhållanden!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.