Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Äntligen..ett segel för alla förhållanden!
-
Äntligen..ett segel för alla förhållanden!
voodoo svarade 21 år, 4 månader sedan 15 Medlemmar · 55 Svar
-
Ang:Olika karaktär på olika storlek. Jag är nybörjare på windsurfing så jag kommer väl att få en massa crap för det här, men jag är tok-emot att det skulle vara olika karaktär beroende på storlek. Om man testar ett segel och vill ha ett likadant fast större/mindre kan man ju inte längre vara säker på att få det eftersom det är ett “annat” segel. Jag åker rätt mycket snowboard och kan dra paraleller därifrån, helt utan förvarning gjorde Burton förra året sin längre (166)Custom mjukare därför att dom tyckte att den var mer för friåkning än tex 158. Dom som testade 158:an och ville ha en längre fick åka runt på en tokmjuk skitbräda. Ett segel – en karaktär. Hurra för det.
Henke -
hittade hela sortimentet 04:or http://www.wind-surf.hu/ns.html
Och till dig Heenriik säger jag bara Detta X-over Freestyle/Wave passar iallafall mig som handsken. -
Hittade oxå denna förlängare som verkar ny och lite speciell:
Vad gör den grå armen mellan trissorna? Något slags hjälpmedel för att trimma? -
Att det är oöverträffat snyggt vill jag absolut inte hålla med om, det ser ut som vilket nyare segel som helst, inget nytt där inte. I övrigt säger du att du använt north sedan -93 och aldrig blivit besviken, det är väl jättebra men har du tänkt på att vad du kanske gått miste om. Tänk om något annat märke är ännu skönare eller bättre. Jäjä, alla tycker och gör som de vill, jag bara försöke vidga lite vyer…själv tycker jag att omväxling förnöjer!
ha de gott!
/fralle -
04ans superstar var ju ett av de snyggare segel jag sett… Galet vill ha objekt, speciellt då det matchar de fina stjärnorna på min bräda
-
Jag har ju redan det jag vill ha, nöjer mig bara med det bästa!
North är helt enkelt KVALITÉ och passar mig som handsken och då finns det ju ingen anledning att börja exprimentera?
Har även haft samma tjej under lika lång tid….. -
Svar till:
Har även haft samma tjej under lika lång tid…..
[/ QUOTE ]
hahaha du e rolig du voodoo
-
Nu har jag fått DUKE (5.0) och det ser väldigt bra ut och framförallt väldigt lätt!
Får nog 4.2:an och 6.2:an i slutet av veckan eller i början på nästa vecka!
Ser verkligen fram emot att få testa dom! -
Power.XT innehåller ett integrerat trimmhjäpmedel:
se http://www.windsurfschule-silbersee.de/verkauf/verlaengerung/north_sails/northsails_power.xt.htm
Den kommer dock inte före våren 2004 enligt Raoul hos North
(Är jag före Voodoo med en North nyhet här på konfen?! En revolution t.o.m)
POWER.XT advantages during rigging
>> quicker preparation:
thread the downhaul line, pull, ratchet and finish
>> much reduced force (force ratio around 1 to 30)
short, step by step increase as well as an equally stepped reduction in the downhaul tension
>> really make the most of your sail´s performance and windrange
>>no need to sit down or worry about your foot slipping when trimming the sail; even your wetsuit won´t be damaged
>>trimming aids are no longer necessary (for example a trimm handle or harness hook)POWER.XT advantages on the water
>> at any time, you can make a slight adjustment to the trim should the wind strenght change while you are out.
>> increased safety
>>simple to test and find the best trim point
>> new trim possibilities: e.g. punch trough the surf with reduced downhaul tension but with maximum planing power; once you are out on the water make a really easy adjustment trough two ratchet movementsThe new NORTH SAILS POWER.XT will work with all sails of all brands and revolutionizes rigging as well as fine tuning. Easier and quicker ist not possible!
-
nope du är INTE före, den finns med på sidan för 2004 grejerna men jag kan ju inte klippa ur ALLA grejerna därför la jag länken till sidan istället
Logga in för att svara.