Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Äntligen, ett surfspel! Här är adressen till demo´t
-
Äntligen, ett surfspel! Här är adressen till demo´t
Publicerad av anonym-anvandare på 1 mars, 2001 vid 18:17Tja!
Jag har letat länge efter sjyssta surfspel och hittade för ett tag sedan Champinship Surfer (demo). Gå in på
http://www.gamezone.com
och sök på namnet. Där finns även ett bodyboardspel som jag inte testat.
Kanske lite tröst i all puder som fallit…
Nån annan som hittat liknande?
jakecolleman svarade 24 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
jag har också laddat hem det, men har lite problemas. det hänger sig ofta precis när man har tagit sig igenom alla menyer och ska börja padla. finns det någon patch, som man kan ladda ner som åtgärdar felet?
-
Tja! Vet ej, det funkar bra för mig. Men det finns ju två olika nedladdningsalternativ som är lite olika stora. Den större filen har kanske nåt sådant inkluderat…
Top score? Jag ligger på stabila 1800 points per strand…sjyssta 360 alley op med mutegrab brukar laddas på lippen
Lycka till
jake -
Jag har hela spelet, var kul ett tag men tröttnade, man får ju aldrig samma bredd i ett surfspel som i tillexempel tony hawk proskater 2.
///Manic
-
Tjena!
Visst håller med, men det är ju alltid trevligt att det finns sådana spel.Har nån testat Gery Lopez Surfriders, Surfing H30, Pro surfing m.m?
Funderar på att köpa till playstation.Har hört att både Billabong Pro Surfer och Kelly Slater Pros Surfer (av activision som gjort tony-kan nog bli riktigt bra) är på g.
Nån som vet när de kommer?MVH
jake -
Du hoppar ju genom att hålla inne z, tryck även alt under luftfärden och du grabbar fett!
jake -
Championship surfer finns/kommer på playstation.
Om någon köpt det skulle jag gärna vilja ha en kopia.
🙂Nä, men vet någon om det kommit ut änne.
Bästa surfspelet någonsin!!/Mange
-
Ja jäklar vad coolt med ett windsurfingspel, med äkta atari känsla dessutom.
Och lika svårt att förstå sig på som de gamla atari spelen. Efter ungefär en halvtimme kunde jag iallafall dra upp seglet och efter ytterligare en halvtimme kunda jag pumpa. Men vattenstart och hoppa fattar jag inte hur fan det ska gå till, en hjälpfil kanske inte vore så dum??
Någon som har lärt sig detta cultiga spel??? -
hur i piiiiip pumpar man och hoppar
Våga vägra vinter surfa phett
-
hur avslutar man willy windsurf, när jag startar om datorn kommer jag in på spelet och jag kommer inte ur. och hur pumpar och hoppar man?
-
Har äntligen lärt mig spelet, så här mycket kan jag:
Avsluta har jag inte kunnat klura ut hur man gör, jag kör Ctrl Alt Del.
Tanken är att man ska spela med siffertangenterna längst ut till höger på tangentbordet och även annvända shift knappen:
Dra upp seglet: tryck 7(home) 8 och sedan snabbt 9(Pg Up) dra iväg!!!
Vattenstart: Tryck 1 (End) för att lyfta seglet, sedan snabbt 2an för att få upp bakfoten och håll sedan 3(Pg Dn)i ung en halv sek.Tricks: Alla dessa kräver att du håller shift knappen nere samtidigt som du trycker ner tangenterna.
Bodydrag: Grymt coolt, Tryck shift och 3 (Pg Dn) Du kan glida ända tills en våg kommer du måste du släppa knappen.
Pumpa: Ett måste för att kunna hoppa, Tryck shift och 2(neråtpilen)och håll kvar
Hopp: Tekniken är att pumpa mycket sedan hoppa precis innan en våg kommer
One handed: Skumt och lätt hopp tryck på shift och 1(End)
Pushloop(backloop): Svårare hopp, tryck på shift sedan 9(Pg Up) Ta fart!!!
Tabletop: Också lite svårt, tryck shift och 8an
Skumm volt: Tror inte detta trick finns och nästan omöjligt att göra men om du klarar det blir hawai gubben nere i höret glad, tryck shift sedan 7(Home)Varför sitter jag och spelar detta otroligt dåliga spel?????
Jag måste verkligen få surfa snart!!!!!!
Spelet är dock coolt om man får in känslan. En bra hoppbana är 1a banan på andra klassen.Hang loose (och se upp för ubåtarna och hajarna)
-
Schysst, men det där med ctrl+alt+delete funkar inte för mig då startar datorn och jag kommer in på spelet igen. jag måste starta datorn i felsäkert läge och ta bort spelet varje gång jag ska sluta spela.
-
spela i dos läge då och testa ctrl+q eller nåt det brukar funka.
eller esc.men framförallt om din dator stänger av sig i efter ctrl+alt+del så får du spela i dos läge. Obs! ej dos promten
Våga vägra vinter surfa phett
Logga in för att svara.