Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen framåtloop

• Äntligen framåtloop

Publicerad av rip på 23 september, 2004 vid 06:54

Igår satte jag mina första framåtloopar! Jag körde 5.0 och vågorna låg kvar sedan dagen innan.
    Jag har kört spinloopar på djup slör sedan i somras och det hjälpte mig att våga skota in i hopp på halvvind. Jag var inte överriggad och det gjorde det mycket lättare och jag fick ändå grym rotation.
    NV vind gjorde att det var kalasträff på vågorna! Jag glömde allt annat och med blodad tand loppade jag på varenda bra våg som dök upp. Efter ca 15 loopar var jag helt slut och gick in och då hade jag 3 st där jag landade stående. Vilken grym känsla! Jag går nu bara runt och ler!

rip svarade 20 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • sinclair

Medlem
    23 september, 2004 vid 06:57

Grattis!

Det verkar som de var fler som övad framåtloopar i går, jag testade 5 försök och roterade runt på andra försöket. Fötterna gled dock av brädan i landningen. Sen gjorde jag några misslyckade försök efter det. Men nästa gång det blåser, då jävlar!

• styret

Medlem
    23 september, 2004 vid 06:58

fyfan vad gutt!

• rip

Medlem
    23 september, 2004 vid 07:59

Förra gången jag testade gled mina fötter också ut men så öppna de jag upp dem rejält upp på vristen och nu gled jag inte ur en gång.

• cambo

Medlem
    23 september, 2004 vid 09:54

Svar till:

Igår satte jag mina första framåtloopar! Jag körde 5.0 och vågorna låg kvar sedan dagen innan.
    Jag har kört spinloopar på djup slör sedan i somras och det hjälpte mig att våga skota in i hopp på halvvind. Jag var inte överriggad och det gjorde det mycket lättare och jag fick ändå grym rotation.
    NV vind gjorde att det var kalasträff på vågorna! Jag glömde allt annat och med blodad tand loppade jag på varenda bra våg som dök upp. Efter ca 15 loopar var jag helt slut och gick in och då hade jag 3 st där jag landade stående. Vilken grym känsla! Jag går nu bara runt och ler!

[/ QUOTE ]

Var körde ni igår?

• rip

Medlem
    23 september, 2004 vid 12:02

Ja just det, jag tog mig en tur ner till Apelviken. Prognosen var ju lite osäker och i Uddevalla stod det 1,2 m/s när jag åkte och var vindstilla när jag kom hem. Man får nog röra på sig lite för att hitta bäst vind för dagen…

• baywatch

Medlem
    23 september, 2004 vid 13:14

Har också kommit igång med frammåten. Faller av ordenligt, poppar upp brädan och skotar in! Har inte kommit runt helt med brädan på fötterna än men det känns nära. Grejjen är nu att man vågar skota in och inte fegar ur hela tiden. Gûtt!

• nordgren

Medlem
    23 september, 2004 vid 14:39

Härligt! smile.gif
    Hur gjorde du? Sattsa på bra fart och stora vågor eller klämde du av dem så fort det fanns hoppramper och i någorlunda fart?

Jag är också inne på att prova loopen men, vill få reda på när det går bäst och så för att underlätta.

Är det mycket lättare att loopa på slör?

• endy

Medlem
    23 september, 2004 vid 14:43

Det är “bara” att skota, och ja på slör om du inte vill vinna stavhopps vm mao end-over-end wink.gif
    Bäst tycker jag med freestyle brädan är chop 0,5m och med vågisen vågor runt 1-1,5 meter, jag är dock långt ifrån proffs än…

Ut och ladda järnet!

• kamaaina

Medlem
    23 september, 2004 vid 14:46

Nu i fredags naer jag aentligen tittade bakot och tog i av bara fan sa overrotterade jag, jag trodde inte det var mojligt, sa naesta gang satsade jag lite mindre var mer avslappnad o da satt den….det e bara o ak

• nordgren

Medlem
    23 september, 2004 vid 14:54

Okej det låter ju mumma.
    Själv kör jag på en freestyle och det är sällan så feta vågor här i Karlstad. Tyvärr så är det oftast också onshore… blir ju svårt att få bra hoppramper på slör dä.
    Men man snedställer alltså lopen bra om man slörar? Låter bra, då bör det ju som sagt gå bättre.
    Behöver man poppa brädan mycket eller funkar det att försöka hoppa på vågen bara?

• baywatch

Medlem
    23 september, 2004 vid 16:20

Titta på tråden under FREESTYLE, där finns en annan tråd som är bra. Där finns ett filmklipp som visar en variant hur man kan lära sig.

• nordgren

Medlem
    23 september, 2004 vid 17:10

Hum, ja det där filmklippet verkar ju lovande. Visade bra på hur man ska börja försöka. smile.gif
    Nej nu är det bara att hoppas att det börjar blåsa någon dag då.

• safesurfer

Medlem
    23 september, 2004 vid 17:41

Ska man trycka brädan framför sig eller gå in med kroppen och försöka dra brädan med sig?

• anonym-anvandare

Medlem
    23 september, 2004 vid 18:35

Satte oxå loopen igår! Körde ensam i höllviken med fett drag i 4.7an! Första försöket va helt misslyckat, bangade ur mitt i loopen och gjorde en riktig fedevurpa. Sen tog det ett tag innan jag lyckades arnbeta upp modet att försöka igen. Men andra och tredje försöket va lyckade som fan! kändes såååååååååååååååå jävla gytt! gottar mig fortfarande……
    måste ju berätta för alla, windsurfare eller inte… hela världen måste veta att man sätter loopen ju!

/El_Duderino

• anonym-anvandare

Medlem
    23 september, 2004 vid 18:35

Satte oxå loopen igår! Körde ensam i höllviken med fett drag i 4.7an! Första försöket va helt misslyckat, bangade ur mitt i loopen och gjorde en riktig fedevurpa. Sen tog det ett tag innan jag lyckades arnbeta upp modet att försöka igen. Men andra och tredje försöket va lyckade som fan! kändes såååååååååååååååå jävla gytt! gottar mig fortfarande……
    måste ju berätta för alla, windsurfare eller inte… hela världen måste veta att man sätter loopen ju!

/El_Duderino

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen framåtloop

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.