Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen klaffar det!

• Äntligen klaffar det!

Publicerad av fjant på 17 april, 2003 vid 06:52

Vaknar nu på morgonen med skavsår på knäna och kramp i tungan efter en viss “ledighets ansökan” blush.gif. Och för en gångs skull har Polman varit på bra humör och dragit i vind- sol- och värmespaken på samma dag! Det här blir årets första “fin-surf” i sthlm!!!
    Jag lider med er som misslyckats med ledighetsövertalningen… frown.gif

/Fjant

calle_kuling svarade 21 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • calle_b

Medlem
    17 april, 2003 vid 08:18

Tack.

Man vet aldrig, jag kanske kan komma ut idag!
    Lite knep o knåp så går allt!

Ha d gott! smile.gif

• tabi

Medlem
    17 april, 2003 vid 08:22

har inte orkat mig ut mer än att jag ser en blå molnfri himmel med en stor sol och en gäng träd utanför fönstret som svajjar! ljuvligt!!
    får se… måste måla båten lite oxå, antligen förmiddag eller eftermiddags sruf för min del! eller båda! smirk.gif måla kan jag göra nån annan dag! får se hur länge man fixar att va i.. beroende på temp! luft tempen verkar ju lagom iaf!

• surfen

Medlem
    17 april, 2003 vid 12:06

Äntligen så har isen sjunkit till botten här i Uppsala.
    In med prylarna i bilen, föresten det gjordes redan i går kväll, ner till vattnet.
    På med masten till det nya seglet NP Spirit i med fenan till brädan och så uuuut.
    Det konstiga är att vindarna var där som meteorologerna hade utlovat + solen för den hade dom missat i går.
    Nu har abstinensen försvunnit och man har en hel sommar och höst att se fram emot.
    SKÖNT.
    grin.gif grin.gif grin.gif

• calle_b

Medlem
    17 april, 2003 vid 13:01

Min psykiska ställning har rört sej upp i det blå, och jag har flippat ur totalt…. Dagen är P-E-R-F-E-K-T!!!!!!!

För att dela med mej av mina känslor till alla så kan jag börja med att berätta att jag jobbar nära ett bygge av ett höghus på en lite kulle. Detta nästan färdiga hus har ett stycke på ca 15*7 meter byggplast som har blåst sönder och rör sej i vinden. Ljudet är ljuv musik, och eftersom vinden har ökat under eftermiddagen så smäller plasten ännu mer i vinden. (förklaring: Tänk er en flagga på typ 15*7 meter)

RENT PLÅGERI!!!!

confused.gif Vad händer??????? Jo imorrn blåser det nog inte ett piss och högtrycket lär ligga i minst en månad till….
    Kul.

Ha d gott

• feg

Medlem
    17 april, 2003 vid 21:55

Tack Pohlman!

Nu blev det … PREMIÄR! grin.gif

Vi va i Näsbypark, sammanlaggt 6 surfare. Vinden började med 7.5 vind för att öka till för mig (feg) att vara överriggad 6.0. Fjant körde 5.4 med lyckat resultat.
    Vattnet var kallt men det uppvägdes av solvärmen när man lyckades hålla sig seglande. Vinden var lite “stråk-baserad”, dvs mer eller mindre hård vind i stråk. Det vore fel att prata om vindbyar eftersom även “hålen” var blåsiga.
    Hoppas att det fortsätter att blåsa hela påsken… laugh.gif

tack och hej från en lycklig feg.

• calle_b

Medlem
    17 april, 2003 vid 23:08

Fan va sköj!

Det finns hopp för en förmiddags-surf imorrn vid samma ställe… Det kan gå!
    Ses där kanske!

Ha d gott

• anonym-anvandare

Medlem
    18 april, 2003 vid 11:00

Fy apan så orättvist men kul för er. Ledig som man sett till att vara på skärtorsdagen såg prognosen NO 6-10 ökande till 8-12 på kvällen minst sagt bra ut (Västervik). Kommer ut till ren havsvind strax efter lunch och riggar 5.7…öhhh…åker in och riggar 6.7…………öhhhhhhhhh…..mindre och mindre vind. Väntar två timmar i solen och hoppas på den ökand vinden…nä pyttsan. På kvällen , när det var utlovat 8-12, låg vattnet blankt som en spegel. Är det ett straff från ovan??? Inte en meter planing men svinkalla fingrar…det var premiären det… Från att ha varit i extas flera dagar så ligger inspirationen på minus 320 ungefär. Blääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää. Dessutom var jag helt själv så det fanns ingen att snacka skit med.
    Synd om mig…. hoppas på mer vrid till ost så att det kan bli lite sjöbris på söndag/måndag.

• tabi

Medlem
    18 april, 2003 vid 11:21

jag va ute vid gåshaga… precis utanför mig! fett kul att komma igång igen!!
    först körde jag ett par repor med 6.3an men det är typ en smal vik jag körde i så vinden va byig och endast planing i byarna.. så jag tänkte “nu jävlar!!” drog upp och rigga på 8.3!! då jävlar va det kul!!! shit va det gick! men sen kom en by och då hade jag inte mycket att sätta emot så då vart det en liten simtur! så höll jag på i ungefär en och en halvtimme!! skitkul!! jävlar va det gick asså.. på ett sätt ändå en av mina roligaste surfdagar! eller så är det bara för att det va så länge sen sist så man glömt hur satans kul det är!!
    det va inte kul när jag låg i vattnet och skulle ändra mastfotspositionen!! då jävlar va det kallt! hade ju typ ingen känsel i fingrarna och då va det inte lätt att ta i och dra… fy fan va jobbigt det va!! smirk.gif
    körde utan handskar så det va inte varmt! men ok ändå!!
    ljuvligt va det…. hoppas det blåser mer nu….

• calle_kuling

Medlem
    18 april, 2003 vid 17:33

Härligt att läsa era upplevelser! Jag var ute igår, skulle kanske dra ut idag, men gårdagen var solig och jag har sällan varit så slut efter 1.5 timmars effektiv segling. Idag är molnigt och musklerna behöver pause. Gårdagen bjöd på varierande vind från gränsande till planing (30 sek av seglingstiden wink.gif ) till pungtoköverriggad med mitt nya 6.2 Raf Jet vid 18-tiden.

Det gick klockrent igår, körde hälften av tiden med handskar men slängde av mig dem sen.. Hanskarna gav ½ så bra grepp.. och utan kunde man svänga in bakom bryggan vid kallbadhuset (visby) och vila/värma fingrarna innan man drog ut igen.. Kunde slänga av mig huvan när jag cruizade långt ut på havet, jobbigt att vrida huvet .. Körde alltså med min CLS 255 från -94 vilken fick utstå en del rejäla smällar av plattlandningar..

Ett härligt hopp var när jag halvlänsade in mot bryggan i raketfart och gjorde en “off the lip” (tror jag de heter) på en högrest våg (hoppade från fel håll på vågen alltså).. Ojoj, surfing är livet! Bland det skönaste är att få ladda ur sig så man minns dagen resten av livet? smile.gif De var ett gött nytt segel .. vi kommer nog få uppleva många fina dar tillsammans!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen klaffar det!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.