Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Äntligen, nya windsurf i hande(l)n!
-
Äntligen, nya windsurf i hande(l)n!
Publicerad av adde på 7 september, 2004 vid 07:38Jepp, MegaTest-nummret som tydligen legat på en lastpall i sthlm finns äntligen i pressbyråer och välsorterade tidningsbutiker…
15 vågsegel och 11 vågbrädor testade . Dagen är räddad.
/adde
dr-masse svarade 20 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Min bräda vann!!!!!!
Mistral Beast 76 é bäst!!
Evo 74:an & New Wave 78 va nog ok de åxå. -
Jag blir alltid skeptisk när endast TVÅ seglare presenteras som testare. Vore bra mycket mer intressant med någon 65 kilos o 90kilos förutom ett gäng 75-85 kilos. Varför har de inte ett större team? Kostar för mycket eller? Boards o SURF bjuder tar väl in ett gäng som får betela resan själva och medverka i testen, förutom ett gäng egna testseglare, har jag läst(?).
Men om man ska tro de TVÅ testarna så kan man nästan inte göra ett dåligt köp bland dagens vågbrädor vilket känns betryggande.
/Magnus -
Håller med Mag. Det är så bra att läsa om den där stora killen som vill ha “grunt” i sina segel.
-
Jag har inte läst detta test mer än snabbt ögnat genom det i helgen, men en kritik som jag generellt vill framföra mot testare är också att de sällan skriver ut vad testseglaren gillar. Vikten och längden kan man i bästa fall få reda på men sällan står det vilken typ av segling, vilka förhållande, vilka segelstorlekar, vågor, brädor som normalt testseglaren seglar på och är van vid. Gillar han bara (som Ola H ) att rida vågor, eller är han en hoppmaskin som tycker om fart och planing över allt annat? Jag tycker att jag sällan eller aldrig får reda på om testseglaren är en bra referens till sin egen segling och eget kunnande. Men det kanske framgår i detta test? Jag ska inhandla tidningen idag.
/Staffan
-
Det är ju bätte när du, MC och jag testar. Då blir det spridning på det mesta. Vi får starta egen tidning.
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst7 september, 2004 vid 19:46hehe..låter ju hur ball som hällst, kan ni inte göra det, behöver ju inte göra en tidning, men om ni testar mycket prylar kan ni ju lägga ut ett litet “editat” test som ni fixat i paint, här på steffos..hade vart tufft.
fast o andra sidan så får la Starboard..alltit top 5 av dej Ola (EVO-OLA)
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst7 september, 2004 vid 20:02den satt som ett smeck
-
“Die Idee muß über die Wirklichkeit Gericht sitzen, und nicht umgekehrt. Die Aufgabe der Spekulation ist nicht, festzustellen, was besteht, sondern in der unsicheren Welt der Menschen festzulegen, was als Wert gelten muß. Und wenn das nicht der tagtäglichen Wirklichkeit entspricht, darf man es deshalb nicht abstrakt nennen, sondern abstrakt und träge müssen vielmehr der Wille und die Kraft der Menschen genannt werden, die der Idee nicht genügen.”
Ja, jag kunde nog inte sagt det bättre själv, men nu råkar det vara den italienska 1900-talsfilosofen Julius EVOLA som varit framme.
Annars tur att brädan inte blivit döpt till EBO. Ebola hade ju varit något mindre smickrande. Men man tanke på Julius Evolas något högerextremistiska drag så kanske det kvittar.
-
är det vad du håller på med vindfria dagar? utvecklar högervridna filosofiska tankegångar?
-
Svar till:
Det är ju bätte när du, MC och jag testar. Då blir det spridning på det mesta. Vi får starta egen tidning.
[/ QUOTE ]
JAAAA! Och sedan hittar vi på en otrolig, komplicerad, matematisk bild som visar hur bra vi tycker att brädorna varit! Och vår skala skall vara progressiv! En 8:a är fyra gånger mer värd än en 7:a… Vilken spridning av poängen det kommer ge! Inte som dagens tester där skalan verkar gå från 8-10 på en tiogradig skala.
Vad mer skall vi hitta på? Ja, olika färger beroende på karaktär i just den egenskapen! Färgerna skall gå från grönt till rött i olika nyanser så att 10% av sveriges manliga befolkning som är grön-röd-färgblinda inte ser någon skillnad…Så komplicerad som möjligt är målet! Så kan hela surfsverige utläsa ur denna att just deras bräda är vinnare. För det gör ju alla ändå… Och det är ju kul att alla är nöjda med sina brädor!
/Staffan
-
Just den där tabellen känns det faktiskt som om jag kan hjälpa till med. Törs utlova ett diagrammatiskt antipedagogiskt helförbryllande mästerverk. Säg bara till, ah!
Testa På!
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst8 september, 2004 vid 09:38wow..Dr.Määse is in da house
Vart har du vart?
LÄngesedan man såg några utav dina uuuberlånga texter..
Surfresa kanske, isfl..upp mä bilderna! -
Surfresa in my dreams…
Inskolning på dagis ligger avsevärt närmare verkligheten. Ähum.
Surfa På!
-
Faktum är att det kanske kanske så småningom dyker upp en svensk nätblaska, med mig, adde och styret inblandade… Självklart får även era häftiga diagram plats!
Logga in för att svara.