Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apel bilder 090111

• Apel bilder 090111

Publicerad av robrox på 11 januari, 2009 vid 14:47

Var nere på Fm för att testa nya gluggen och vädret var utmanade. Mörkt disigt. Men tycker gluggen funkade rikigt bra härkommer 2 bilder på Johan Hellman och Kjell tror jag du hette 🙂 resten kommer ikväll eller imorgon på SAW. Tills dess ha det gött.

imported_borje svarade 15 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 31 Svar
  • 31 Svar
  • imported_borje

Medlem
    11 januari, 2009 vid 15:39

vilken är den nya gluggen?

• surfslusken

Medlem
    11 januari, 2009 vid 15:40

VA?? E de gubben Salen som e ute o flyger bland vågorna i januari??? Me en newschool vågbräda dessutom!
    Fan va skönt o se!!

• robrox

Medlem
    11 januari, 2009 vid 15:41

Gluggen är ett NIKKOR 80-200 f2,8

Hur var seglingen Susken såg fint ut på FM oxå jag var docj däri 20 min bara 🙂

• broderisak

Medlem
    11 januari, 2009 vid 17:41

Har du gjort nåt med den sista bilden eller är den helt orginal? (photoshop typ)

• robrox

Medlem
    11 januari, 2009 vid 19:56

Helt i orginal! Jag förändrar inte mina bilder mer än vissa smärre justeringar. Bilden får man genom att använda ett stativ och använda lagom lång slutartid tror den låg på 1,5 sek något sånt. Då får man fasta objekt i skärpa men havet blir spöklikt. Lite coolt faktiskt men inget fejk 🙂
    @BroderIsak 524998 wrote:

Har du gjort nåt med den sista bilden eller är den helt orginal? (photoshop typ)

• robrox

Medlem
    11 januari, 2009 vid 19:57

RESTEN AV BILDERNA LIGGER UTE PÅ http://www.stoneandwater.nu

• spray

Medlem
    12 januari, 2009 vid 10:27

Min profilbild är tagen med 70-200 2.8, dock är ju brännvidden lite väl kort för surf? Kör du med converter? jag har hört att 1.4 och tom. 1.7 konverter kan fungera på din glugg..

• lars_k

Medlem
    12 januari, 2009 vid 11:27

Jag kör med 1.4x på mitt Nikkor 80-200 f2.8. Funkar bra men tar ju ett steg ljus…

• robrox

Medlem
    12 januari, 2009 vid 11:51

Jag har en 1,4 converter som jag kan dra på och får då f4. Det e ju lite kort men i norra abay funkar det fint då det ofta är fina vågor nära piren och ovanför den.

Man har ju inte direkt 73 000kr att köpa ett 400 f2,8 VR 🙂

• spray

Medlem
    12 januari, 2009 vid 12:07

@RobRox 525108 wrote:

Jag har en 1,4 converter som jag kan dra på och får då f4. Det e ju lite kort men i norra abay funkar det fint då det ofta är fina vågor nära piren och ovanför den.

Man har ju inte direkt 73 000kr att köpa ett 400 f2,8 VR 🙂

Nej men 200-400/4 skulle inte vara dumt heller =) Inte alls lika dyrt, typ halva priset. Kanske lite enklare också med zoomen.. Jag har börjat snegla på ett sånt! Om dollarn går ner till under sex spänn så kan jag privatimportera fån min syster i usa.

Annars finns det väl något sigma på 500/4 som är överkomligt?

• robrox

Medlem
    12 januari, 2009 vid 13:05

Jag har oxå sneglat på det. Jag tror det kan vara den optimala surfgluggen.
    Dock så tror jag att 400 f2,8 är det vassaste objektivet från NIKKOR just nu men som sagt svindyrt. Hoppas du köper 200-400an du vill jag känna på den. 🙂

• spray

Medlem
    12 januari, 2009 vid 13:31

@RobRox 525120 wrote:

Jag har oxå sneglat på det. Jag tror det kan vara den optimala surfgluggen.
    Dock så tror jag att 400 f2,8 är det vassaste objektivet från NIKKOR just nu men som sagt svindyrt. Hoppas du köper 200-400an du vill jag känna på den. 🙂

Självklart får du det, men det lär dröja eftersom det förmodligen blir plugg i några år framöver för mig.

Varför gick du inte på 80-400 när du fotar såpass mkt surf? Visserligen ljussvagare men hellre det än för lite brännvidd..

• robrox

Medlem
    12 januari, 2009 vid 14:47

Vad jag läst är den inte bra nog för sport. Bländaren är tyvärr för dålig. Det är slutartiden som räknas och det är ofta jag önskat att jag hade haft ett 2,8. Väldigt ofta det behövs om man inte har en D700 som kan köra höga ISO
    Men detta 80-200/2,8 med konverten blir fin fint folk får la köra närmare 😉
    // Robert

• aronh

Medlem
    12 januari, 2009 vid 21:45

Grymma bilder. Får nog säga att det har blivit ett lyft med den nya utrustningen. Framförallt i svårare ljusförhållanden. Du får skaffa ett undervattenshus och våtdräkt. Då behöver du inte så mycket brännvidd.

• wman

Medlem
    13 januari, 2009 vid 01:18

@RobRox 525024 wrote:

Helt i orginal! Jag förändrar inte mina bilder mer än vissa smärre justeringar. Bilden får man genom att använda ett stativ och använda lagom lång slutartid tror den låg på 1,5 sek något sånt. Då får man fasta objekt i skärpa men havet blir spöklikt. Lite coolt faktiskt men inget fejk 🙂

Kan det va 1,5 sek verkligen? Brädan rör väll ändå rätt bra på sig…borde bli suddigt. jag har också 80-200 2,8f och jag kan inte ta på så långa tider.
    Spännande med foto!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apel bilder 090111

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.