Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Apel i ottan
-
Apel i ottan
Publicerad av fj69 på 28 augusti, 2008 vid 15:54Såg att det fanns folk som var tidigare än en annan men , nog så tidigt var det….Grymt trevlig segling, passade på att fota lite mellan varven håll till godo/F
ian svarade 16 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
Ser riktigt fint ut!
Längtar till Apelviken nu.
Grymt seglat och fotat. -
Det berömmet får man tacka för – meastro!
Som sagt fin dag.
Välkommen ned/F
-
Ojojoj vilka bilder Fredrik. Nu snackar vi kvalitet och skärpa. Nästa lite för bra. Man kan ju zooma in mitt rövhål till förbannelse. Kunde du inte tagit bilden innan 🙂
Apel var bra idag, från 8-18. Prognosen var starkare än väntat och jag och många fler njöt av vågorna och vinden.
-
jo visste e skärpan fin, men klart bilden skall tas sätter man beachstarten för första gången e de ju kul å föreviga det……..;-)
-
Apel rockade fett idag gubbar, eller hur !?!
Jag var ute kl. 06.00-09.30 (väckte en yrvaken Ola på norra parkeringen). Det blev klart bättre vinkel än vad prognosen sa samt riktigt sjyssta vågor. -
Jo, ett jäkla stressande för att hinna med jobb och segling, sur soppakostnad och ursäkter hit å dit ändå sitter man å flinar…..
-
Apel var mkt trevligt idag! Seglade 08:30-15:00 och är väldigt sliten men lycklig!! Fina vågor och grym vinkel, framförallt på morgonen. Ahhh….naaajs! Fredrik, fint kort på polarn ovan (röd/vitt/svart Simmer Icon).
-
Var är den bilden tagen? Skum vinkel om det är Apelviken, tycker jag.
-
De e ju grejen med e canon 400/5.6 man hittar så sköna vinklar! 😉
150 meter ut och upp från norra parkeringen sett – men tagen från surfcentret inne i viken från sandkullarna. F -
Aha. Det var minst 10 år sedan jag seglade den delen av viken. Det ser ju ut att vara minst 20 grader bättre vinkel på vågor/vind än längre ned i viken.
-
Fick du inga på mig F?
Jäklar vad man kunde hoppa högt idag. Tror jag gjorde mina högsta bakåt-försök någonsin idag. Apkul! -
Ja det var fina hoppförhålanden – men tyvärr fick jag inte med dig idag. Nästa gång får vi hoppas. Ses / F
-
Härlig surfdag! Började med ICON 4.1 och sedan ICON 4.7 resten av dan! Lilla vågisen, RWW76, hela dan, Nice!
Körde från Nyköping 04:35, framme i apelviken 08:10 (körde lite snabbt, he he…), på vattnet 08:30 och körde till 15:35, enbart några få raster. Fick tokkramp i båda benen och kunde knappt ta mig in på slutet! Packa ihop och iväg från A-bay 16:00 och hemma igen i nyköping 19:45, NAJS!
En av mina bättre dagar i A-bay, fin fin vinkel och väldigt rent mellan vågorna, värt resan ToR på samma dag!
Logga in för att svara.