Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apel – Snösurfa någon? 17/3-2008

• Apel – Snösurfa någon? 17/3-2008

Publicerad av johan_gbg på 17 mars, 2008 vid 07:27

Låg och drog mig efter att väckarklockan ringt, drog upp lite planer i huvudet. Hummm, ta med dräkten till jobbet så kanske jag kan styra bort det däringa mötet på EM och sticka till Apel… Hummm.

Mycket längre än så kom jag inte. Min sambo rullade upp gardinen och drog av ett vrål! Flera cm snö! Jag förkastade snabbt idén på att åka surfingbräda idag.

Är det någon som trotsar vädret makter och kör?
    17 m/s på onsala mätarn nu, kan bli feeet.

imported_borje svarade 16 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • lars_k

Medlem
    17 mars, 2008 vid 07:34

Tänkte samma när jag drog upp gardinen imorse. Bilen packad och allt. Drar nog ner iaf i eftermiddag. Kan bli epic Apel igen. Som fredagen i höstas… =)

• johan_gbg

Medlem
    17 mars, 2008 vid 07:54

Arghh, tror du att det kommer bli drägligt?

Kanske måste boka bort det däringa ändå….

• lars_k

Medlem
    17 mars, 2008 vid 08:05

@Johan_GBG 452284 wrote:

Nä, det kommer att bli odrägligt. Men nån repa ska man väl klara innan fingrarna trillar av.
    Fick rejäla vårkänslor igår på MTBn så nu ska det surfas oavsett väder! =)

• glader

Medlem
    17 mars, 2008 vid 08:06
    Johan_GBG;452284 wrote:

Kanske måste boka bort det däringa ändå….

Du kan ju inte backa med hedern i behåll nu Johan när du är känd vintersurfare från TV!

• johan_gbg

Medlem
    17 mars, 2008 vid 08:14

@glader 452287 wrote:

Du kan ju inte backa med hedern i behåll nu Johan när du är känd vintersurfare från TV!

Det ligger nåt i det du säger….

• hstrom

Medlem
    17 mars, 2008 vid 08:25

Johan o Lars K… Vad har ni för hållhake på era chefer igentligen??? Eller är ni grymt bra på att mygla till kundbesök eller nåt??

/Jonas, från ett varmt och skönt Vietnam… tyvärr fast på ett kontor flera mil från kusten… :o(

• johan_gbg

Medlem
    17 mars, 2008 vid 08:52

@hstrom 452290 wrote:

Johan o Lars K… Vad har ni för hållhake på era chefer igentligen??? Eller är ni grymt bra på att mygla till kundbesök eller nåt??

/Jonas, från ett varmt och skönt Vietnam… tyvärr fast på ett kontor flera mil från kusten… :o(

Får fritt disponera min arbetstid, så det blir endel kvällsjobb… Idag har jag en driftsstart hos en kund dock, kan bli värre.

• rrd

Medlem
    17 mars, 2008 vid 13:47

Rapport Apelviken kl 14.30:

Långa lines rullar in, helt ok storlek, topparna blåser av,
    Side-/sideoff ca 15 m/s, ingen ute, hela viken för sig själv, helt perfekt…

…förutom 1 grad o lite snöfall…

jag satsar på torsdag istället

//Magnus

• gurra1978

Medlem
    17 mars, 2008 vid 14:20
    RRD;452371 wrote:
    Rapport Apelviken kl 14.30:

Långa lines rullar in, helt ok storlek, topparna blåser av,
    Side-/sideoff ca 15 m/s, ingen ute, hela viken för sig själv, helt perfekt…

…förutom 1 grad o lite snöfall…

jag satsar på torsdag istället

//Magnus

Intressant. Jag åker ner och kollar läget runt 16-tiden. Om någon ska segla då och det ser lite epic ut bangar inte jag. Måste testa min nya O´neill dräkt och se vad den går för. En bra dag att testa vart gränsen går :shocked:

• lars_k

Medlem
    17 mars, 2008 vid 14:29

Blåser det verkligen 15 m/s? Onsala har droppat till 10-11 m/s och tempen ligger under nollan… Jag får nog lägga ner det hela trots allt. 😛

• rrd

Medlem
    17 mars, 2008 vid 16:31

Ok Gurra, hur är det att segla i -1 grad!

Jag såg dig bara som hastigast när vi körde förbi. Körde du utan handskar? Eller så varm var kanske inte den nya dräkten?

• spray

Medlem
    17 mars, 2008 vid 16:34

Gurra vilken Oneil är det du införskaffat?

• gurra1978

Medlem
    17 mars, 2008 vid 18:40

Ojojoj, vilken underbar segling jag fick. Helt ensam, ÄKTA sideoff, 4.7, snöstorm som senare försvann och klarnade upp till sol. Det var rakt ut mot vågorna i ett magiskt orange sken som bländade min ögon på utvägen. På invägen red man långa men rätt små vågor in och såg den snövita stranden. Sen gick man down the line och fick till två sköna cutbacks. Jag seglade i 2 h utan att frysa ett dugg.

Dräkten jag köp är O´neill Evo 5/4/3 och det är absolut den bästa dräkt jag någonsin testat. Nu fick den uppenbarligen en utmaning i minusgrader och det var inga problem. Jag hade handskar såklart men frös inget. Dräkten var lätt att kliva i och har svetsad sömmar på insidan som jag tror tätar bättre.

Så här står det på nätet:
    “Beskrivning:
    O’neill’s mest avancerade dräkt för vind sporter, Evolution Series med svetsade sömmar och den patenterade ZEN Zip entry.
    Man har kombinerat de varmaste, flexiblaste och hållbaraste materialen för att skapa den ultimata, högprestanda-dräkten för alla vindsporter.”

Hur som helst så var det kul som fan och jag bangar inte när nästa snöstorm kommer. Inte nu när jag har Evo.

• rrd

Medlem
    17 mars, 2008 vid 19:02

Riktigt tuff bild!

• bananen

Medlem
    17 mars, 2008 vid 19:10
    gurra1978;452443 wrote:
    Hur som helst så var det kul som fan och jag bangar inte när nästa snöstorm kommer.

Rätta tagen gurra! För att citera min gamla farafar: “Tänk om det är så att det är alla andra som är galna, har du tänkt på det?”

Insane in da membrane.. insane in da brain!
    Insane in da membrane.. crazy insane, got no brain!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apel – Snösurfa någon? 17/3-2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.