Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Apelviken *ORKAN PICS*
-
Varför var det inga kitare ute?
oahahahahahaha!!!!
😉
Grymma bilder och förhållanden, 2.2 – !!!!!
-
Hel grymt!!
inte dåligt att dra ut i den vinden, måste jag säga:cool2: -
Jag kollade på Naishsails.com och hittade inget mindre än 3,0! (utom barnseglet) Jag blev lite nyfiken på mast och bomlängd efter att ha sett bilderna.
/Håkan -
Seglet jag körde på var ett barnsegel, 2,2 Naish Ripper som är ett Force i miniformat. Idag kom även bommen tilll det seglet, superliten!!!
-
Kan väl påpekas att detta är Kai Lennys’s segel, dvs “riktiga” segel för extremt lätta personer. Men en Force 3.0 med en 340 mast borde räcka för de flesta eller…?
-
Ang att det inte var någon kitare ute:
Känns som det är svårt att kontrollera en kite i den vinden. (jag hade en 4 kvm stor kite redo). Eftersom jag blev överriggad med 2,2 en bit ut så tror jag nog att en 3 kvm kite skulle funkat. Nästa gång kanske… 🙂
Fahlén
-
nänä..2.2 is the shit numera!
Ett riktigt hardcore segel för alla som vill kunna “bemästra” dagarna som fule per bjöd på.
Knubbisar som du Adde kanske klarar sig på ett 2.3, såg gubbar på 90kg med 3.7 igår, Per visade no mercy o skickade ena gubben rätt ner, crash så in i helvtte.. -
Fina bilder. Var ni många som körde nere i Varberg?
Här uppe i stenungsund var vi bara 4 st. Kändes som 3.0 hade funkat bra men jag har inget mindre än 4.1 så det blev ganska brutalt när det värsta byarna kom. -
@Falle 359900 wrote:
Ang att det inte var någon kitare ute:
Känns som det är svårt att kontrollera en kite i den vinden. (jag hade en 4 kvm stor kite redo). Eftersom jag blev överriggad med 2,2 en bit ut så tror jag nog att en 3 kvm kite skulle funkat. Nästa gång kanske… 🙂
Fahlén
Ungefärligt citat: “So why don’t you kitesurf, Björn Dunckerbeck”
Björn: “Well, for a start, my home beach is Pozo” -
Pozo är full av sten = ajj
Här kommer två andra bilder som Kenta tog på söndagen i Apelviken:
Första på Rambo och en på mig.
Logga in för att svara.