Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken på fredag!

• basse

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 09:10

Med den mängden vind tror jag att jag föredrar Lejet även om det vrider upp på VNV. Borde kunna bli riktigt trevliga ramper uppe vid piren och mitt i!!!

• drakglenn

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 11:07

Förmiddagen kommer bli tuff 😉
    då kommer som Basse säger Läjet vara rätt.

Eftermiddagen har Apelviken chans att bli episk då prognosen visar att det kraftigt kommer vrida upp NV-NNV, dvs rejält med vinkel…Ahh!

Och som grädde på moset kommer jag möta stormen på yttre när solen går upp, givetvis med videokamera & kamera….

Nån mer som har tänkt spendera dagen i Varberg?:wink:

//Glenn

• the_novice

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 11:13

Jag har precis fixad ledigt från jobbet!
    Kan kanske bli åsa först sedan lejet och sist apel om man har ngn ork kvar…

• drakglenn

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 12:55

Ehh, som sagt lite tufft …..:smirk:

• ola-h

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 13:53

Jag har just bestämt mig för att köra Åsa. Kommer troligen sova där inatt. Det blir troligen större än jag kört det någonsin tidigare. Enda hotet är att det är för mycket vind. Vet inte var gränsen för körbart går mätt i m/s? 21 är nog riktigt hårigt. Som det ser ut nu är det lite lugnare strax eftersoluppgången.

Det lär ju bryta hyfsat jobbigt även över “iläggningsplatsen” med grav risk för spolning in mot piren.

Glenn, om du vill kan du låna min kamera (EOS1DII+300mm+1.4x konverter). Du få knacka på bussen.

• ola_p

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 14:11

Fredagen kommer bli riktigt stor, problemet är väl som sagt var när man blåser av vattnet. ångrar djupt att jag inte köpte en 3.4… har 3.7 som minst, och det kommer blir sjukt stort. 3.4 hade väl också blivit överrigat men…

Seglade 3.5 en gång i lejet då apelmätaren visade 20-22 m/s, då började det bli nästan omöjligt att få till det…

smhi pratade ju om 1.2 meter förhöjt vattenstånd, frågan är om man kan ta sig i nån annanstans i åsa imorgon.

jag skall i vart fall leta fram hjälmen..

• johnjrambo

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 14:49

Shit gubbar, nu är det dax igen..hoOhAa!

Jag kommer vara i Apel från tidigt klockslag tills jag inte klarar mera eller tills något annat händer..hoppas få lite back up! skit i lejet.

• lars_k

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 16:27

Man kan ta sej i andra sidan hamnen i Åsa. Kommer nog jag att satsa på om launchen ser för jävlig ut. Innebär nog att man får simma ut en bit eftersom det blir byigt bakom pirarna…

• ola_p

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 16:38

Där vågsurfar dom väl..? är det verkligen lättare att ta sig i där?

Jeje, vi får se imorgon, synes där!

• safesurfer

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 17:06

Man kan gå i i hamnen innåt fastlandet (bråtaviken) vid sydlig vind är det dock jobbigt att kryssa ut ur viken, sen är det nog svårt att hitta bra parkering där, tror det är bommat. Det kan bli väldligt strömt bakom skäret vid Hertz hamn då det går stora vågor.

• lars_k

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 17:23

Jag har tagit mej in där en gång och det var lugnt..dock mkt mindre vind och våger. Får la se hur det ser ut imorgon… Ses!

• the_novice

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 18:27
    Ola_P wrote:
    smhi pratade ju om 1.2 meter förhöjt vattenstånd, frågan är om man kan ta sig i nån annanstans i åsa imorgon.

Jag var där och rekade när Gudrun drog förbi (efter att ha seglat i Lejet) och just den höga vattennivå är ett problem, den lilla stigen man brukar kunna använda syntes inte ens. Sedan så blåser ju vågorna sönder en del när det blåser så mycket. Blir väl till att reka imorgon, funkar inte Åsa så går det nog i alla fall att försöka köra i Lejet där det ju kan blåsa lite mindre vid stranden. Håller med om det nog går en gräns kring 20 m/s i medelvind där det blir svårt att tex vatten starta för att inte tala om att göra cutbacks med fullt drag i seglet…

• safesurfer

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 22:05

Finns en sandvik ca 300m åt ÅSA-hållet är ett möljligt alternativ, men är svårt att kryssa ut ur viken om det blåser rakt in och blir 300m längre att kryssa till vågorna. Jag har ofta gått upp där då det kännts läskigt att gå upp ute vid skäret. Gå upp är bra mycket svårare än gå i tycker jag. Ska bli kul att se er ge järnet vid stenudden, själv tar jag det lugnt tenta och förkylning på G.

• Oregistrerad

Gäst
    26 oktober, 2006 vid 22:41
    Ola H. wrote:
    Glenn, om du vill kan du låna min kamera (EOS1DII+300mm+1.4x konverter). Du få knacka på bussen.

Visst, vi kollar på det, jag kommer ner i gryningen, med min 4.2 a blir det stanna på land, tyvärr tror jag det gäller er med…..23m/s är mycket det.

//Glenn

• the_novice

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 04:18
    Oregistrerad wrote:
    Visst, vi kollar på det, jag kommer ner i gryningen, med min 4.2 a blir det stanna på land, tyvärr tror jag det gäller er med…..23m/s är mycket det.

//Glenn

Enligt Onsala mätaren är det “bara” 18m/s nu så det blir nog helt ok…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken på fredag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.