Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Apelviken:Turist fick kite i huvudet

• debkausf

Medlem
    20 juli, 2008 vid 09:28

@Jan Becher 483949 wrote:

det mest intressanta i denna artikel är mer vilka de muskulösa gossarna är????

Man vet ju vem gossarna är men what about the musklerna!

• sourra

Medlem
    20 juli, 2008 vid 11:58
    Lars Rosenberg wrote:
    Dagarna i ända flänger de fram och tillbaks med sina mobila fågelskrämmor, just där tärnorna brukade dyka. Kan nån säga vad jag ska göra? Jag är en fridfull man. Jag är utbildad i konsten att eftertänksamt väga plus mot minus, inte i att hålla brandtal eller agera polis. Jag vet hur folk ser på en argsint, skäggig fågelskådare som går inåt med högerdojan. Kan nån ge mig ett råd, en förklaring, nån tröst?

Ptja du… Ta det lugnt och ta en banan?

• neven

Medlem
    20 juli, 2008 vid 12:07

Men hur var det med kurserna? Skall de även framöver hållas norr om campingen eller skall man visa goodwill och hålla sig söderom för tt inte vara i Natura2000-området?

• sourra

Medlem
    20 juli, 2008 vid 12:09

Personligen skulle jag helst se att vi inte kör där alls så den lilla skaran rabiata fågelskådare kan projicera sin konstanta ilska på någon annan grupp. Typ hundägare eller stavgångare…

• neven

Medlem
    20 juli, 2008 vid 12:12
    sourra;483975 wrote:
    Personligen skulle jag helst se att vi inte kör där alls så den lilla skaran rabiata fågelskådare kan projicera sin konstanta ilska på någon annan grupp. Typ hundägare eller stavgångare…

Min tanke precis. Har det tagits upp med dom som kör kurser där?

• skye10

Medlem
    20 juli, 2008 vid 18:08

Bra skriven insändare och snabbt agerat. Skyltar och information är bra. Ett annat riktigt bra sätt är att man pratar med varandra på stränderna. Det är såååå enkelt att hälsa på varandra, man behöver inte vara blyg, det är kul att snacka någon minut, och det löser ofta väldigt mycket problem som annars kan uppstå. Man kanske även får en ny polare på köpet.

Förutom att kunna allmänt vett, säkerhet och väjningsregler, så när man kommer till en ny spot, borde det för alla, vara självklart att man hälsar på de som är på plats och frågar om vad som gäller. Dels för att skapa sig en uppfattning om läget men även att lära känna de som man väl möter ute på vattnet.

Är man dessutom nybörjare, så är det ju dessutom ett bra sätt att kolla så att man exempelvis inte riggar för stort.

Det borde vara lika naturligt att man som local hälsar på obekanta ansikten eller folk som de ser är nya. Man är en del av helheten. Oavsett om man är medlem i någon klubb eller inte.

Antalet kitare på vattnet expanderar, men det gör inte spotsen. Det blir trångt och incidenter är oundvikliga.

Varberg surfklubb är ett bra organ, likaså övriga klubbar i Sverige, men ansvaret för ett säkert utövande ligger inte på klubben, utan varje enskild surfare som har en kite i händerna. Alla är ansvariga för att utöva sin sport på ett så bra och säkert sätt som möjligt. Och att kommunicera med de kitare som man har runt omkring sig.

• sourra

Medlem
    20 juli, 2008 vid 18:21

Där sa du nåt. En annan bra men enkel grej är att hälsa på folk som går förbi på stranden. Ett “Hallå hallå” med ett leende uppskattar folk i allmänhet.

• jat

Medlem
    20 juli, 2008 vid 20:37

Bra med insändare. Bra med förslag med att hälsa på varandra. Förbud för kite leder till förbud för vindsurf så det är viktigt att vi försöker medla på alla vis. Enklaste sättet är faktiskt att kommunicera.

Tore verkar onekligen råka illa ut ofta:

http://www.hn.se/m_standard.php?id=679300&avdelning_1=109&avdelning_2=169&

//J
    //J

• sourra

Medlem
    20 juli, 2008 vid 21:00

Jo han verkar vara en riktig otursgubbe men det förändrar inget. En kitare har klantat sig och en förbipasserande har skadat sig. Vi ska nog bara vara glada att alla som historiskt har råkat ut för close calls inte kontaktat tidningen i samma utsträckning som han.

• gonzo

Medlem
    21 juli, 2008 vid 06:39

ännu en insändare i HN men denna gången till våran fördel
    http://www.hn.se/m_opinion.php?id=968496&avdelning_1=112&avdelning_2=275

• blackadder

Medlem
    21 juli, 2008 vid 06:53

Gött. Gött göttigöttgött.

• patrikol

Medlem
    21 juli, 2008 vid 07:14

Ett saningens ord! Bra!

• samhansson

Medlem
    21 juli, 2008 vid 07:38

bög turist

• debkausf

Medlem
    21 juli, 2008 vid 10:17

Gööt med lite plusmänniskor som omväxling!

• krillan82

Medlem
    21 juli, 2008 vid 10:48

najs…

Sida 10 av 11

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Apelviken:Turist fick kite i huvudet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.