Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Apelviken:Turist fick kite i huvudet
-
sourra;482810 wrote:[..]bomba alla utländska informationskanaler [..]
Hmm. Jag tror alltså att det är mest norrmän och svenskar ni behöver vara rädda för; Danskarna har sina egna spots. Jag skulle föreslå att ni som nämnt tidigare gör en artikel för att posta på kite.no. Om ni vill så kan jag nog fixa med kontakter på de stora kiteställena i Norge såsom Fluid och Haugastøl, om ni vill ha flyers att stå där.
-
Bra jobbat hörru!……… funkar bra. Och jag glömde en sak: Vi har ca 40 medlemmar i VSK men det är fan fler än 40 som har postat i den här tråden. Varför har ni inte betalt? Kom igen nu, vi kan säkert fixa detta men vi måste vara många om vi ska kunna motivera vår framtid. Jag kan förstå om man inte går med en nystartad förening direkt men vi har visat att vi är en aktiv förening och har redan gjort en massa bra saker.
-
Oooops:blush: , som tursitjävel satte jag genast in 100 snabba på klubbens konto och räknar med ett varmt välkomnande nästa gång jag har vägarna förbi “bästkusten”!
Blackadder;482814 wrote:Bra jobbat hörru! ulrik.sv@telia.com funkar bra. Och jag glömde en sak: Vi har ca 40 medlemmar i VSK men det är fan fler än 40 som har postat i den här tråden. Varför har ni inte betalt? Kom igen nu, vi kan säkert fixa detta men vi måste vara många om vi ska kunna motivera vår framtid. Jag kan förstå om man inte går med en nystartad förening direkt men vi har visat att vi är en aktiv förening och har redan gjort en massa bra saker. -
FAAAAN… Tur att det gick så bra som det gjorde. Men fan vad klantigt gjort.
-
Blackadder;482807 wrote:Jag är ordf. i VSK. Har dock just läst artikeln och kan bara säga att “jävla skit”. Folk ska fan kunna gå på stranden utan att vara oroliga för att få en kite i huvudet. Jag bryr mig inte om ifall killen som styrde kiten hade IKO, KSA eller ett jävla diplomatpass. Han har visat dåligt omdöme och brutit mot våra regler punkt slut. Vi ska ha möte på onsdag som Sourra nämnde tidigare och vi får återkomma med våra planer efter det. Skicka gärna tips till den adressen som står på http://www.varbergssurfklubb.se
helt rätt det spelar ingen roll med cert. det finns ju idioter med körkort. Verkar mer adm. jobb utan verkan och visst funkar det att ge info i butikerna när det köps NYA kite´s men hur många köps inte på begangnat marknaden?? Ska vi hacka blocket?? Helt ärligt så när vi ser vårdslösa surfare utan omdöme så är det väl det lättaste att bestämt men vänligt säga åt dom även om det är idioter , ingen menig med att skälla ut någon det får ju bara en själv att bli betraktad som moran och dom skiter i en. VSK får väl höja medlems avgiften något och dela ut rashguards med polisuniform på
-
@kvabbso 482830 wrote:
helt rätt det spelar ingen roll med cert. det finns ju idioter med körkort. Verkar mer adm. jobb utan verkan och visst funkar det att ge info i butikerna när det köps NYA kite´s men hur många köps inte på begangnat marknaden?? Ska vi hacka blocket?? Helt ärligt så när vi ser vårdslösa surfare utan omdöme så är det väl det lättaste att bestämt men vänligt säga åt dom även om det är idioter , ingen menig med att skälla ut någon det får ju bara en själv att bli betraktad som moran och dom skiter i en. VSK får väl höja medlems avgiften något och dela ut rashguards med polisuniform på
Alltså, visst finns det idioter med körkort och visst händer det att duktiga, hänsynsfulla bilförare råkar göra ett misstag som kostar dem eller nån medtrafikant livet, men är det ett bra argument för att vi inte borde ha några körkort eller trafikregler? Det kommer givetvis alltid hända olyckor men i många fall minskar en bunt väl genomtänkta regler antalet olyckor ganska rejält.
-
´Stöd gärna vårat arbete genom att bli medlem i vsk! 100 spänn e faktiskt inte så mycke pengar o inte särskilt jobbigt att betala in heller! yeeeah! Do it!
-
det här hjälper ju inte, men man ska kanske inte tro 100 % på allt som Tore säger eftersom han varit med om en liknande grej förra året fast då ramla han med cyckeln och då var det ju att gatorna inte var tillräckligt sandade (http://www.hn.se/m_standard.php?id=679300&avdelning_1=109&avdelning_2=169&)
fortfarande så gör det väl att folk ogillar kitesurfingen och det är ju jäkligt synd. -
@kvabbso 482834 wrote:
Tror du det skulle ändra något med ett cert. då??
Att kräva cert är utan tvekan en tänkbar regel. Liksom att kitare som missköter sig döms till 5000 i böter alt kaktus och grovsalt. Sen är det ju inte säkert att alla regler är vettiga eller får önskad effekt men om folk beter sig på ett farligt vis brukar regler uppstå, och de reglerna kan ni själva komma överens om eller så kan kommunen hitta på dem. Eller så kan ni så klart prata med kommunen och föreslå några regler och hur de ska övervakas.
Hur som helst: om regler behövs kan ni vara proaktiva och skapa dem själva eller så kan nån annan skapa dem över era huvuden.
-
kvabbso;482834 wrote:Tror du det skulle ändra något med ett cert. då??
Att skapa cert handlar inte om att ändra så mycket i första hand utan är ett sätt mota olle i grind eftersom nästa drag från kommunens sida är att totaltförbjuda alla. Om vi då kan peka på att vissa faktiskt kan reglerna och att dessa borde får kita så har vi en möjlighet att det inte blir totalförbud.
Genom att man har cert så kan kommunen alltid nå ut med information vilket är omöjligt just nu.
nic
Logga in för att svara.