Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Apelviken:Turist fick kite i huvudet
-
@Yann 482678 wrote:
Tråkigt, nu kommer nog förbudet tyvärr 🙁
Jag fattar inte poängen med ett förbud. Detta är uppenbarligen puckon som inte bryr sig om sånt. Det ÄR ju redan förbud 10-18, men de var där och körde iaf? Varför skulle ett helförbud stoppa dem? Regler är helt meningslösa om det inte finns någon där som ser till att de följs. Varför har vi inte strandvakter / beach boys i Sverige som håller ordning? Det borde kommunen stå för.
Kan vi inte göra en roadtrip till Norges västkust och hämdsurfa?
-
Surfa på vågorna
I Varberg finns det många bra surfställen. Den mest populära är Apelviken. Nordens bästa surfing, menar många. Viken har en speciell form som gör att vågorna rullar in helt rätt. Det finns kurser både för vuxna och barn.Prova du också. Möt havet på ett nytt sätt.
Publicerad: 2008-01-02http://www.visitvarberg.se/?id=41
Dom gör ju för bövelen reklam för oss på deras hemsida, och det finns banne mig inte en varbergbroshyr utan att det är något med surf på. Bomber och granater vilken dubbel moral. MÄ! Fri eldgivning mot fienliga skepp!!!! -
Blackadder;482883 wrote:Norrmän kan väl svenska?
Inte blinda norrmän
-
@WilliamB 482844 wrote:
det här hjälper ju inte, men man ska kanske inte tro 100 % på allt som Tore säger eftersom han varit med om en liknande grej förra året fast då ramla han med cyckeln och då var det ju att gatorna inte var tillräckligt sandade (http://www.hn.se/m_standard.php?id=679300&avdelning_1=109&avdelning_2=169&)
fortfarande så gör det väl att folk ogillar kitesurfingen och det är ju jäkligt synd.Om han fick en drake i skallen så är det tillräckligt. Om han nästan fick en drake i skallen så är det tillräckligt! RENT säkerhetsmässigt så var det bra att det skrevs en insändare så att debatten kommer igång, även om det inte känns så kul för oss nu. Det är även bra att allmänheten fattar att drakarna är farliga så att de själva inte uppsöker när-kontakt med oss (t.ex. “Kom barn så går vi bort till draksurfarna och ställer oss i vattenbrynet och tittar”), men det är vi som ska se till att de kan göra det de normalt gör på stranden utan att känna sig hotade.
-
@räggi man 482887 wrote:
Inte blinda norrmän
Nä, och uppenbarligen hänger de på stränderna i Varberg.
Jag kan upplysa dig om att det t.o.m. finns svenskar som inte kan svenska. Det finns faktiskt turister från andra länder än Norge i Sverige, och hellre en Engelsk-språkig skylt i onödan än tvärt om. De enda som inte kan Engelska är fransmän, men de lämnar inte sitt hemland ändå.
-
Vad tror ni om detta för att undvika fler olyckor denna sommaren?:
Livräddarna behöver återinstalleras! Deras uppgift är att se till att förebygga olyckor på stränderna. Med avlönad personal från kommunens livräddare, så håller de reda på att det finns ömsesidig hänsyn. Nu mer än någonsin behövs Livräddarna i Varberg.
Eftersom Livräddarna i Varberg inte kan mobilisera sig snabbt nog för denna sommaren så föreslår jag att VSKs medlemmar utbildar sig till strand-Livräddare av Per Tjernström genast. Han kan i sin tur påverka Rune på Park att tillgodose oss med materiel att kunna ideellt patrullera i vikarna här i sommar för att undvika fler olyckor. VSK tar alltså på sig arbetet att “vakta” stränderna i sommar för att nästa år lämna över detta till Livräddarna. Kanske kan alla medlemmar hjälpa till med ett par dagar var, i sommar. Vi kommer då i väldigt bra dager då vi syns och märks på stranden.
Media kommer säkert att uppmärksamma detta vilket är bra för klubbens rykte. VSK syns på stranden hela sommaren.Har snackat med Per redan som tycker det är en bra idé.
De som hjälper till får tröjor med Loggorna samt utbildning i en heldag.Vad tror ni?
Falle
http://www.fahlensurf.se -
vi vet att norrmän klubbar sälar, kanske ok, men ge faan i att klubba folk i viken.
jag tycker vi tar tillbaka norge och leker upp all olja.
dont klubba badare
-
@Falle 482895 wrote:
[Falles livräddar-förslag]
Falle
http://www.fahlensurf.seLåter sjukt bra. Jag tror det kommer göra hela skillnaden. En livräddaren har authorithaa också så folk lyder utan att kunna hänvisa till “moron”-ursäkten. De som inte lyder får sina linor kapade.
-
@Falle 482895 wrote:
Livräddarna behöver återinstalleras! Deras uppgift är att se till att förebygga olyckor på stränderna. Med avlönad personal från kommunens livräddare, så håller de reda på att det finns ömsesidig hänsyn. Nu mer än någonsin behövs Livräddarna i Varberg.
Eftersom Livräddarna i Varberg inte kan mobilisera sig snabbt nog för denna sommaren så föreslår jag att VSKs medlemmar utbildar sig till strand-Livräddare av Per Tjernström genast. Han kan i sin tur påverka Rune på Park att tillgodose oss med materiel att kunna ideellt patrullera i vikarna här i sommar för att undvika fler olyckor. VSK tar alltså på sig arbetet att “vakta” stränderna i sommar för att nästa år lämna över detta till Livräddarna. Kanske kan alla medlemmar hjälpa till med ett par dagar var, i sommar. Vi kommer då i väldigt bra dager då vi syns och märks på stranden.
Media kommer säkert att uppmärksamma detta vilket är bra för klubbens rykte. VSK syns på stranden hela sommaren.Har snackat med Per redan som tycker det är en bra idé.
De som hjälper till får tröjor med Loggorna samt utbildning i en heldag.Vad tror ni?
Falle
http://www.fahlensurf.seMycket bra förslag!
-
Bra där Falle..
Det är ju ungefär detta här jag har försökt sagt förrut. Folk lyssnar inte när man säger att man inte skall surfa där…
-
@Falle 482895 wrote:
Falle
http://www.fahlensurf.seDet låter bra, men vad säger Rune Österberg om att återinföra avlönade livräddare? Detta skulle jag vilja veta innan jobbar gratis åt komunen!
Logga in för att svara.