Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Är 113L lite för mycket kanske?
-
Är 113L lite för mycket kanske?
marra svarade 20 år, 12 månader sedan 12 Medlemmar · 19 Svar
-
ett stort problem här i skåne sätter käppar i hjulen för ett sådant resonemang; sjögräs…vid den skånska västkusten gäller sjögräsfena i princip alltid i alla vindar utom ostliga och hur kul är det att köpa på sig en massa sjögräsfenor, själv har jar bara en (en 25:a) som jag nästan alltid använder, oavsett hut mkt det blåser, min freestyle 23:a och freeride/slalom 31:a kommer därmed tyvärr nästan aldrig till användning…
-
Tja! Kör själv på JP fs 113 l -03. Tycker att den funkar perfekt då jag oftast kör på ställen där det inte alltid är storm. Jäkligt kul att ha de dagarna då det inte riktigt är planingsvindar eftersom man då utan problem kan vara ute och träna lite segeltrix och dyl. Blåser det på utav helvete kan den bli lite okontrollerbar men…ärligt…hur ofta gör dé det? Inga som helst problem att få upp den ur vattnet heller då den har ett skönt “pop” . Det är ju inte den mest extrema freestylern på marknaden just nu men funkar klockrent för lite enklare hopptrick och diverse segelmanövrar samtidigt som den är en perfekt freeridebräda. Skulle du vara intresserad av en sådan kan du höra av dig till mig. Funderar på att sälja min eftersom jag är ute efter en ännu mer freestyleinriktad bräda.
Mattias
mattiasalmerius@hotmail.com -
Jag har sysslat med det här med vinsurfing ett tag nu och om du vill ha min åsikt så ska du få den nu.
Köp antingen en 75 litare och satsa på tokblåset med 4.5an eller köp en 190 litare på 4 kilo och satsa på att vara ute varje dag med 12.5an och dra 4 sekundmetersplaningar och en och annan spock.
Go Wincheck! som vi säger i Falun -
hm..
20liter + låter sjysst, men det betyder att jag hade klarat mig på en 90 liters bräda… kör nu en 105, men de nyare freestylebrädorna kanske flyter bättre och planar bättre än -98 års brädorna även om litrarna är färre?eller..?
Logga in för att svara.