Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är 2007 redan nu den bästa säsongen i mannaminne?

• Är 2007 redan nu den bästa säsongen i mannaminne?

Publicerad av dr-masse på 13 september, 2007 vid 12:53

Japp, nu smäller det igen. På en helg, dessutom. Jag tycker själv, trots att jag bara kört Ståkkhålmsland i Sverige hittills i år, att 2007 varit enastående bra. Och det blåser på helgerna!

Lägger man dessutom till lyckade tävlingar, svenskar som står sig bra i speedsammanhang, 40 knop sprängt i Sverige, PWA kör riktiga vågtävlingar igen, Kap Verde!, och att jag ännu inte satt en ordentlig framåt så är ju allt perfekt. Nu fattas bara 50 knop för en legendarisk säsong.

Eller? 😀

s svarade 17 år, 2 månader sedan 13 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • oscar

Medlem
    13 september, 2007 vid 13:10

Pratade med en ägare till flera vindkraftverk. 2007 låg på 120 % av ett normalt vindår. 2006 på 95%.

• andersbq

Medlem
    13 september, 2007 vid 13:23

Såklart, redan våren/vintern var bäst, men nu är det helt säkert att detta år kommer ALDRIG tillbaka. Att en småbarnsfar som jag kan klämma till med 50 surfdagar i vågor utan utomlandsresa är OTROOOOOOOOOOOOOOOOOLIGT!

• tim-eriksson

Medlem
    13 september, 2007 vid 15:23

Rätt bra år att börja på alltså 🙂

Var nere i sommras med surfbussen i 4 veckoro hade nog minst 14 dagar på vattnet med planing och 2 dagar med 4.0 😀

• rasmus_w

Medlem
    13 september, 2007 vid 18:06

Jag tror att jag får jobb vilken dag som helst nu. Efter det kommer jag kitta upp mig och efterhand skaffa bil. Då kommer det vara slutblåst!

• jeppepeppe

Medlem
    13 september, 2007 vid 18:08

Har strax över 20 dagar i år och då missade jag december tom maj… Riktigt bra so far!

• el_duderino

Medlem
    13 september, 2007 vid 18:13

2004 var det bästa året för mig iaf, säkert 30 dagar i klagshamn under våren och otaliga vågdagar i skanör mm. under hösten…

Hur man upplever det hela beror på var man bor, vissa år kommer lågtrycken in längre söderut än andra osv…..

• lars_k

Medlem
    13 september, 2007 vid 18:29

Det finaste är att jag sluppit freestyleplankan i år. Endast 1 dag på plattvatten. Resten våg. Bra våg och mkt våg. Känner mej sliten, ändå är det bara början på hösten. Gött! =)
    …fast 2004 var ett riktigt bra år också!

• j-s

Medlem
    13 september, 2007 vid 18:53

Grattis till er alla (jag är inte alls avundsjuk!)

Sitter själv med ett hor jobb och kommer inte ifrån!:mad:

Har skitit sig med ett gäng västkust resor och de gånger
    jag varit nere har det bara varit OK med vind en enda gång.

Känner mig numer som en fet sur gubbe som är på väg att bli
    helt sinnes!

Hoppas nu att detta år slutar lika bra som det började!
    Längtar !!!!!

Livet börjar över 25(m/s), så ha för fan kul medans det varar!

Må gott!

• rookie

Medlem
    13 september, 2007 vid 19:19

@J.S. 414719 wrote:

Sitter själv med ett hor jobb och kommer inte ifrån!:mad:

Låter som om du har ryska maffian som hallick :crazy:

Ni nämner vår och höst, för all del, men jag vill framhäva denna sommar som en av de bästa i mannaminne (om vi bortser från antal soltimmar, nederbörd och temperatur).

• s

Medlem
    13 september, 2007 vid 20:43

Nja… Ni minns nog inte hur dålig våren var!
    Då vi brukar få 20-25 dagar bara i maj och juni så hade jag väl fem eller nått. Högtrycken med sjöbris fanns inte!
    Men sedan i juli är det bra utdelning! Framförallt på vågbrädan! Och bättre hade det varit om vi inte hade behövt åka på massa bröllop hela tiden!!!!! Om ni ska gifta er, gör det på vintern (inte för att jag tror att någon vindsurfare bokar in ett sommarbröllop och tvingar sina vänner vara där).
    Och det återupprepar sig! Min syster gifter sig i helgen! Världsklass! Verkligen bra tajming! :mad2:

/Staffan

• tdk

Medlem
    14 september, 2007 vid 04:34

@S.. 414755 wrote:

Nja… Ni minns nog inte hur dålig våren var!
    Då vi brukar få 20-25 dagar bara i maj och juni så hade jag väl fem eller nått. Högtrycken med sjöbris fanns inte!
    Men sedan i juli är det bra utdelning! Framförallt på vågbrädan! Och bättre hade det varit om vi inte hade behövt åka på massa bröllop hela tiden!!!!! Om ni ska gifta er, gör det på vintern (inte för att jag tror att någon vindsurfare bokar in ett sommarbröllop och tvingar sina vänner vara där).
    Och det återupprepar sig! Min syster gifter sig i helgen! Världsklass! Verkligen bra tajming! :mad2:

/Staffan

Kasst!! Jag sa några väl valda ord till min kusin som gifte sig samma helg som WC va. Men tur i oturen kom ju inte vinden förens på söndagen.. Helgen innan missade jag lördagen pga. en himla svensexa. Och förra lördagen va jag tvungen att vara i Mariestad. Så om det är någon tröst, så är det inte bara du som har haft dåligt flyt med dagarna…. Fast idag å i morrn e jag ledig! 😀 😀

• wisco

Medlem
    14 september, 2007 vid 08:11

bara før att jag sålt alla mina prylar…

• s

Medlem
    14 september, 2007 vid 11:22

@TDK 414786 wrote:

Kasst!! Jag sa några väl valda ord till min kusin som gifte sig samma helg som WC va. Men tur i oturen kom ju inte vinden förens på söndagen.. Helgen innan missade jag lördagen pga. en himla svensexa. Och förra lördagen va jag tvungen att vara i Mariestad. Så om det är någon tröst, så är det inte bara du som har haft dåligt flyt med dagarna…. Fast idag å i morrn e jag ledig! 😀 😀

Härligt att vi lider med varandra! Låt oss se vårt utanförskap som en bekräftelse på vår oerhörda popularitet som vänner till giftasstinna ickesurfare!

Nu ska jag iväg och hämta ljusanläggning till systers bröllop, sen uppsättning av densamma – så inte blir det seglat idag heller!

Men å andra sidan… Sydafrikaresan i nov-dec är redan bokad & betald och vi är laddade! :cool2: Och så ses vi på söndag! Jag skall vara en nykter, välartad bror som tar ansvar för de gäster som vill gå och lägga sig tidigt på lördag! 😀

/Staffan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är 2007 redan nu den bästa säsongen i mannaminne?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.