Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing År 2010 seglar alla surfare med segelbåtar!

• colleman

Medlem
    3 februari, 2001 vid 11:51

sam tycker full ständigt.

till och med den perfekta bilden på en surfare som går på stranden med sin bräda.

hur fan skall det se ut när man skall släpa ner en hel jävla container med ett segel större än team philips.

nä jag säger bara det att vexthus effekten kommer nog göra sig bra här i sverige med lite orkaner och sånt

newbie med mistral screamer bräda.wink.gif

• udoo

Medlem
    3 februari, 2001 vid 12:22

Fan tänk om folk lärde sig pumpa riktigt, då skulle alla plana tidigare….många köper stora grejor och bara står och väntar på att komma upp i planing….börja träna så planar ni tidigare!

• anonym-anvandare

Medlem
    3 februari, 2001 vid 12:26

Är det inte så att det är rätt lönlöst att pumpa med en fetbräda? Med en liten bräda kan du ju förvandla bottenkänning till skön planing genom några välriktade pumpningar, men funkar det verkligen med jätteriggarna och fetbrädorna? (Har inte provat själv iochförsig, kör bara mindre boards, sen jag tappade bort centerbordet till min Klepper 355 av 85 års modell)

• udoo

Medlem
    3 februari, 2001 vid 13:01

Du kommer aldrig upp i planing utan att pumpa kraftigt i lättvind, du måste få luft under brädan för att komma igång riktigt! PUMPA PÅ!

• grinchen

Medlem
    3 februari, 2001 vid 15:45

har du provat kiteboarding?
    15 meter höga hopp i plattvatten.
    Man kan titta ner på masttopparna…

• lagvast

Medlem
    5 februari, 2001 vid 15:31

Det går ju ut på att surfa så mycket som det bara är möjligt så är det i alla fall för mej.En lätt sommarbris ,stort segel fet bräda i Göteborgs skärgård är inte fel jag lovar.Bara fördelar du blir mycket starkare, sen när det väl börjar blåsa för vågsegel och mindre bräda så kan du surfa dubbelt så länge än de som bara seglar våg i Sverige.(gäller inte alla )Ganska vanligt är att surfare som klagat på att blåser för lite,inte surfar så mycket när det väl gäller.kom ihåg att det är tiden på vattnet som gäller och glöm inte armhävningarna.Kan man inte surfa så kan man alltid träna.Att vara vältränad är nyckeln till framgång.Så e de!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 februari, 2001 vid 00:50

Vaccuum Conny gjorde det, visserligen var hans bräda bara 75cm bred med 54cm fena och seglet var väl 9.3 tro jag. Uppmätt med GPS, kolla in http://w1.879.telia.com/~u87903323

• anonym-anvandare

Medlem
    6 februari, 2001 vid 12:37

Men det lär ju vara en stor skillnad på 1m å 75 cm bredd ,ungeför lika stor skillnad som mellan en 50 och 75cm (nästan)/Speedbenke

• rian

Medlem
    8 februari, 2001 vid 21:44

Kite är skoj, men det är inte samma grej!
    Mer segelflyg än surf liksom. Har hört att många surfare går över till kite pga ryggproblem och det må ju vara
    bra. Blir ju mjukare landning liksom. För övrigt tycker jag att man tappar frihetskänslan och smidigheten m.h.a. allt trassel med
    drakar och linor på stranden. Såg förövrigt två brudar som kitade ihop i Kailua här om dan det var en rätt kul syn……
    Men visst är det skoj att hoppa högt jag håller med!

• rian

Medlem
    8 februari, 2001 vid 21:48

Håller med 100%

• anonym-anvandare

Medlem
    9 februari, 2001 vid 13:26

Vem fan kör över 30 knop om det blåser mindre än kuling?

• anonym-anvandare

Medlem
    23 februari, 2001 vid 18:44

Jag körde i 34 knop i 11 m/s med 5,8 och custom slalom/SpeedBenke

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing År 2010 seglar alla surfare med segelbåtar!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.