Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Är der bara jag…
-
Är der bara jag…
Publicerad av windmiller på 12 oktober, 2009 vid 16:45Är det bara jag som undrar varför S-holmare som ska sälja sina prylar här verkar vägra att skicka dem med exempelvis bussgods??
Varje gång det är ifrån Stockholm slutar kommunikationen vid att man vill ha det skickat och att man givetvis betalar portot,
och där slutar kommunikationen av någon mystisk anledning.Är det för jobbigt att skicka ifrån S-holm?? :confused2:
kinetic svarade 15 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
hej
Tror att det ligger något i det du säger, faktiskt. Stockholm är ju en stor marknad o ofta hoppas man hitta en köpare på hemmaplan. Så jag försöker undvika att skicka. Sålde ett segel i somras och dagen efter att jag lovat bort det så dök en klubbkompis upp o ville ha seglet. Men ett löfte är ju ett löfte, så det var bara att emballera väl samt åka till Farsta där bussgods har ett inlämningsställe.
När man köper ute i landet så hoppas man ju alltid att landets invånare känner nån som ska till ”storstan” inom en inte alltför avlägsen framtid. Det funkar oftast, men inte alltid…. -
Bussgods har ett inlämmningställe på centralen också. Det var min räddning när jag skulle skicka något. Jag var inte så intresserad av att åka till Farsta när det gällde segel för 300kr. Det går troligen en 100:- i bensin pengar för att åka dit.
/Slö Stockholmare -
Ok.. ja detta förklarar saken ganska bra.. då är det bara att ta sig till S-holm nästa gång då eller vända sig till annan ort. :smirk:
-
Skall inte glömma dessa tullar också???
Tyvärr finns det bara ett ställe att lämna in sakerna på i Stockholm och det ligger vid Stockholm central. Och lycka till att hitta en parkering i stan och gör du det så blir det svindyrt i parkerings avgift. Så är det nåt billigt man säljer typ ett segel för 300kr så är det tyvärr nog inte värt det. Men visst säljer man en bräda för 5000kr så kanske man gör det… -
BroderIsak;582953 wrote:Skall inte glömma dessa tullar också???
Tyvärr finns det bara ett ställe att lämna in sakerna på i Stockholm och det ligger vid Stockholm central. Och lycka till att hitta en parkering i stan och gör du det så blir det svindyrt i parkerings avgift. Så är det nåt billigt man säljer typ ett segel för 300kr så är det tyvärr nog inte värt det. Men visst säljer man en bräda för 5000kr så kanske man gör det…Det förklarar ju en del ”köp” som aldrig blir av(fast visst fan har några goa ”holmare” levererat)…. MEN jag hade ju ifall man vill ha saken degat för både tull och bensin och parkeringsdeg om det var ngt dyrare man skall köpa. Med rätt motivering givetvis…
Kasst att det bara finns ett bussgodsställe i Stockolm… och sen MITT I SKITEN……/mac
-
FAAN vi skickar visst, släpa in en jävla växellåda som vägde 45 kilo till centralen, men det inbringade nästan 30 lökar…
Undra vart dom tog vägen.
-
ålarenset;583129 wrote:FAAN vi skickar visst, släpa in en jävla växellåda som vägde 45 kilo till centralen, men det inbringade nästan 30 lökar…
Undra vart dom tog vägen.
Lökarna har Ni väl satt inför den kommande våren anno 2010 😀
/mac
-
tsss;582908 wrote:hej
Tror att det ligger något i det du säger, faktiskt. Stockholm är ju en stor marknad o ofta hoppas man hitta en köpare på hemmaplan. Så jag försöker undvika att skicka. Sålde ett segel i somras och dagen efter att jag lovat bort det så dök en klubbkompis upp o ville ha seglet. Men ett löfte är ju ett löfte, så det var bara att emballera väl samt åka till Farsta där bussgods har ett inlämningsställe.
När man köper ute i landet så hoppas man ju alltid att landets invånare känner nån som ska till ”storstan” inom en inte alltför avlägsen framtid. Det funkar oftast, men inte alltid….Var det BIC 7,8 :cool2:
-
Oh my!? Finns det bara en bussgodscentral i S-holm?? Det visste jag inte, det va riktigt illa att höra :confused2:
Ja det är ju den där trafiken och tullarna som får mig att inte ta mig dit.
Det är och har blivit som en fästning, svår att ta sig in i. -
lobo;583185 wrote:Det finns en i Farsta också.
…och Upplands Väsby.
Inget problem med parkering där.
Inget problem att det ligger centralt heller. 😀 -
stefanlindmark;583189 wrote:…och Upplands Väsby.
Det hittade jag inte på deras hemsida när jag skulle skicka. Hittar fortfarande inte, konstigt.
-
lobo;583241 wrote:Det hittade jag inte på deras hemsida när jag skulle skicka. Hittar fortfarande inte, konstigt.
Rätt av dig. Ser man på! Bussgods verkar ju ha lagt ned stationen i Upplands Väsby.
Jahapp… Bra att veta om man ska ta emot paket också. -
Jag är ju i från Väsby och där finns fan då ingen Bussgods. Hade jag missat det och sen suttit och åkt in till stan varje gång man skall sälja nåt.. hade det ju vart riktigt surt.
Logga in för att svara.