Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing är det bra att göra det ??

• är det bra att göra det ??

Publicerad av jonaish på 29 september, 2005 vid 19:30

ciao

undrar om det är någon här som har sågat av sin mast från 460 till något annat typ 430 för att det ska passa sit segel lr blir masten för styv lr något?? undra om man ska göra det lr är en dum ide confused.gif ska man lägga några lappar ?? smirk.gif

stinger svarade 19 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • fastforward

Medlem
    29 september, 2005 vid 20:29

Jag tror vi har hittat en aspirant till topplaceringen på “sämst topic någonsin”-listan… grin.gif

• hstrom

Medlem
    29 september, 2005 vid 20:30

Den kommer bli för styv o en skum böjkurva… om du inte behöver den så sälj den o köp en 430….

/Jonas

• jonaish

Medlem
    29 september, 2005 vid 20:39

mmm men ja har tänkt att sälja den men ja letar men det finns bara så jävla dyra har tyvärr inte så mycket pengar när man är 16 å så !! å vet inte om ja sen skaffar ett segel som det ska va en 460 mast till om det går bättre att ha en 430 mast å en bra förlängare än att ha en 460 mast på ett 430 segel confused.gif

• _alexander

Medlem
    29 september, 2005 vid 21:05

skaffa severne s2 eller liknande som går på 430!
    rätt längd på masten är a och o. spelar ingen roll hur bra seglet är om du har fel pinne i de

• styret

Medlem
    30 september, 2005 vid 07:24

Svar till:

tyvärr inte så mycket pengar när man är 16 å så !!

[/ QUOTE ]

Svar till:

skaffa severne s2 eller liknande som går på 430!

[/ QUOTE ]

går dessa ihop?
    kapa inte masten utan leta fram nån billig 430 istället. kolla här på konfen eller tex vindsurfing.se som har bra priser, billigare än så blir det nog tyvär inte. dom flesta segel upp till 6.2 går på 430 så om du itne tänkt köra större segel än så är det inga problem att sälja 460n.

angående rätt mast till rätt segel så håller jag itne med. visst blir det kanske den bästa kombon (vet dock folk som upplevt annat) men det kan bli jävligt bra grejer även med billiga master. känner ett par stycken som idag är i freestyleeliten men ruskigt bra placeringar som för bara några år sen körde 25 procentiga gunmaster.

ditt inlägg känns som att du är precis i början av en lång surfkarriär, har jag rätt? isåfall ärd et viktigare att ha grejer att segla på än att gå och samla pengar till det värstaste värsta. köp billiga men bra grejer och itne det senaste som dom flesta här inne brukar förespråka.

• _alexander

Medlem
    30 september, 2005 vid 07:33

Nej kanske inte beror väl på hur mkt mast och sgeel han hade tänkt, en mindre mast innebär ju ett finare segel.
    är själv 16 och det är bara att slita hårt för pengarna och man vill skaffa nått

• styret

Medlem
    30 september, 2005 vid 07:39

Svar till:

en mindre mast innebär ju ett finare segel.
    är själv 16 och det är bara att slita hårt för pengarna och man vill skaffa nått

[/ QUOTE ]

vad menar du? en seriös undran alltså. förstår itne meningen.

ja även om man satsar på billiga grejer så är det ett rätt hårt jobb att skaffa ihop surfprylar, när jag var 16 (och det är inte många år sen) körde jag på en bräda från 95 och seglena var inte mcyket yngre. men lika kul hade jag för det. då seglade jag även sönder allt jag hade så det gällde att ha billiga grejer… hehe

• _alexander

Medlem
    30 september, 2005 vid 07:43

asså om han planerar att skaffa ett större segel plus en 460 mast och då istället köper nått beggat challanger morpho tex?
    då slipper han ju 460 masten så han kan köpa ett grymmare/dyrare segel . jag känner igen det där, har kört sönder en del saker blush.gif haha

• styret

Medlem
    30 september, 2005 vid 07:48

okej… “en mast mindre” med andra ord.

• adde

Medlem
    30 september, 2005 vid 08:07

Det blir en lång mast mindre och en mindre mast mer mao.

/adde

• styret

Medlem
    30 september, 2005 vid 08:08

det är ju din syn på saken… wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 2005 vid 09:21

min är också ofta för styv med en skum böjkurva… blush.gif

• hakuna

Medlem
    30 september, 2005 vid 09:55

Det är helt normalt om den är lite böjd.

/Malena

• stinger

Medlem
    30 september, 2005 vid 10:23

För att undvika en mindre skog med master krävs det att man fundrar sin segellinje noga. Jag trodde att jag hade rationaliserat bort 430, kör 460 till en (gammal cambrad) 6nolla och 7.4 och 400 till Crossover 5noll (jag är lätt) och 4.2. Problemet är att när 6nollan ska bytas (cambersegel+vågis=inge kul) så kräver nästan alla tänkbara segel 5.7-6.2 430-mast. Allt kommer dock att få sin lösning när jag vinner Naish Boxer vilken dag som helst. Då väljer jag 5.8 som riggas på 400 laugh.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing är det bra att göra det ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.