Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är det mest snack eller har ni varit ute ochsurfat

• Är det mest snack eller har ni varit ute ochsurfat

Publicerad av safesurfer på 17 januari, 2003 vid 20:43

Jag tänkte göra ett försök att dra ut imorrgon lördag. Det är dock inget löfte crazy.gif. Det jobbiga är att jag inte har bil får cyckla med grejorna säkert tre kilometer för att hitta en beach, vågar inte segla vid stenudden om inte vinden ligger så att man kan ligga nära land. Får se hur mitt våtdräkts system fungerar har en 5/3 zipperless f2 med en 6 millimeters auqualunge shorty under. Tyvärr är mina skor iskalla så det kommer nog att bli problem med fötterna. Dags för nya skor , några tips på varma? Någon annan som tänkt prova?

safesurfer svarade 21 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • endy

Medlem
    17 januari, 2003 vid 22:38

Jag skulle seglat förra helgen men då låg isen tjock, jag ska göra ett nytt försök imorgonbitti, jag har 5mm prolimit skor frös ej i dom sist jag körde (6 dec) då var det nog fan kallare än nu….men vi får se imorrn.. tongue.gif

• ola_p

Medlem
    18 januari, 2003 vid 10:56

Funderar på att dra ut idag, det tar rätt snabbt på isen just nu, så får se om det blir ngt i eftermiddag…. Man kan väl hoppas…

Gul skorna tycker jag är rätt hyggliga som vinterskor, lite varma på sommaren dock, lite dålig rörlighet vid tårna… Mina har hållit två år, klart ok, med tanke på att de nästan luktar som nya också. Blir nog ett par mm, np eller sola som sommar skor, och ett par nya Gul till hösten/vintern… Lite tjocka på sommaren, annars kanon…

• the_g

Medlem
    18 januari, 2003 vid 11:06

Måste bara säga att Pro Limit skorna är super. Man fryser sällan med ett par sådana.

• endy

Medlem
    18 januari, 2003 vid 15:29

Nu har jag varit ute! det var helt ok, lite ringrostig var man ju och dessutom överriggad, kommer nån videosnutt på det snart.. cool.gif

• _d_

Medlem
    18 januari, 2003 vid 21:45

såg nåra på erstan som körde på isen i dag! tongue.gif

• safesurfer

Medlem
    18 januari, 2003 vid 22:07

För min del var det nog mest snack. Var till stugan idag men isen låg tjock i vikarna och jag törs inte åka längre ut än att jag kan simma tillbaks.Har en 80liters bräda och händerna blir till isklumpar på nolltid i vattnet. Rogelund vore ett bra ställe att segla på mycket långrunt och nästan inga stenar. Såg däremot några vågsurfare som var ute de hadde tydligen mer guts än mig. Väntar nog en månad och investerar i ett par handskar och skor så blir det ett nytt försök.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är det mest snack eller har ni varit ute ochsurfat

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.