Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är det något fel på mig?

• Är det något fel på mig?

Publicerad av gurrap på 13 augusti, 2004 vid 19:51

Min första tråd.

Jag är lite orolig över mitt mentala tillstånd då
    det idag under nästan hela dagen blåste precis lagom
    för mig som nybörjare MEN jag ägnade mig åt jobbansökan
    och ännu värre, gräsklippning. Visserligen blåste det
    svinkallt och byigt, men jag är också väl medveten om
    att det är ordenligt varmt i vattnet i min lilla insjö.

Är det någon form av sjukdom? Vad kan jag göra?

Hälsar, Gustav.

anonym-anvandare svarade 20 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • calle_b

Medlem
    13 augusti, 2004 vid 21:04

Ojojoj….

Det här måste juh analyseras.

Hmm….
    Ville du ut o surfa?
    Diagnosen komer här:
    Samvetskval blandat med dumhet.
    (“MÅSTE hitta jobb, och klippa gräset”) : Samvetet.
    Det finns ingenting som hindrar att du gör allt det imorrn, förutom styv kuling. Det blåser inte varje dag vettu : Dumheten

Ytterliggare ett faktum är att du redan tvivlar på ditt mentala tillstånd. Lösningen är simpel. En resa till Maui och du är botad.

Själv, kan jag tillägga, är jag redan i upplösnings(inte utlösnings) -tillstånd och mental härdsmälta
    eftersom jag har sysselsatt mig med att skiva ca 40 rädisor, och skurit 7.5 kg kassler.
    Men välkommen till vindsurfing!
    Är du upptagen med annat som är mycket viktigt(tokviktigt så att man inte ens kan surfa, we are talking heavy shit) så blåser det. Det bara gör det, så länge man är tillräckligt upptagen med allt, förutom vindsurfing. Eftersom jag själv helt enkelt inte K-A-N surfa, vare sig idag eller imorrn, kan jag snudd på alltså garantera vind under lördagen, speciellt där jag befinner mig.

Rekommenderar en fantastisk tråd i detta ämne “Skumma vindar” / Favoriter. Kan hjälpa oxå under mentala tokerier.

Välkommen till surfet iaf wink.gif

Ha d gött

• kamaaina

Medlem
    14 augusti, 2004 vid 04:36

Skumma vindar är en mycket bra tråd. Själv försöker jag bara glömma av att jag faktiskt är en vindsurfare, kan vara svårt när utrustning i 5 siffriga belopp ligger i lägenheten och stirrar på mig ” här e jag, o du kan inte använda mig” Alternativet e då att bära upp skiten på vinden och glömma allting. Jag menar det e bara att inse att man inte KAN vindsurfa i det här jävla landet, om man försöker är det risk att drabbas av allvarliga psykiska besvär. För att inte tala om all stress de dagar det blåser…e jag ledig, vart åker jag, nej kompisens fest, födelsedag….nej sälja skiten skall jag göra och åka utomlands och hyra årets prylar varje gång….det måste löna sig…..och för de dagar man missar i swe, tja antingen jobbar jag eller så e det bröllop eller födelsdag så vad spelar det för roll.

• gurrap

Medlem
    14 augusti, 2004 vid 20:01

Igår så ville jag faktiskt inte ut och surfa. Det var det
    värsta.

Men det var tydligen tillfälligt. När jag såg att björkarna
    utanför fönstret böjde sig idag så började jag tala väldigt fort med uppspelt röst och spontandansa lite på gräset.

Något som lugnar ner sig så snart man börjar fingra med seglet och rigga. Tyvärr var det byigt som fan där ute, överriggat i byarna och nästan ingen blåst stundtals. Det var länge sen jag fick dra så mycket segel.

Dessutom fegade jag med våtis i jättevarmt insjövatten, men jag är tillbaka.

Tack för hjälpen iaf.
    MVH / G

• ian

Medlem
    15 augusti, 2004 vid 01:15

nej.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2004 vid 06:01

Ibland kan det ta emot lite. Alltid lättare om man är med i en klubb eller seglar med en kompis. Men eftersom det blåser så oerhört sällan i det här landet (ostkusten 2004) så gäller det att passa på. Ta varje chans som finns även om du inte alltid är 100% inställd på surf. Och vill du bli bättre; “time on water” sa Robby redan på 80-talet. Lycka till!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är det något fel på mig?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.