Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Är det okej att ha en fast stopboll på en Bow?
-
Är det okej att ha en fast stopboll på en Bow?
skotten svarade 15 år, 9 månader sedan 15 Medlemmar · 44 Svar
-
@Yann 527205 wrote:
Om bollen fastnar längst ner, kan man utlösa push-releasen då utan att flytta på bollen först?
Om bollen fastnar längst ner, kan man fortfara utlösa push-releasen men du har fullt drag i draken efter en eventuell krash, inte så lätt att ens hitta push releasen om du släpas halvt under vattnet, med en drake som börjar kite loopa eller likande.
-
en av mina kompisar kör på Rev och har fäst sin leash i ena sidolinan.
Han stoppboll ser ut såhärDen har har en tapp som kilar fast linorna när baren går upp till den, hur skall man kunna koppla leachen till depower linan då? som jag gör på min Naish bom?? Någon som vet, drar han push-releasen åker ju bommen upp till draken och det är färdig kitat för den dagen 🙂
-
Stopperball som fastnar i nedersta läget!!!??? Verkar ju totalt livsfarligt! Glad att jag kör cabrinha.
-
its still pretty wierd that the stopper came down though was the screw through the middle tightened all the way?… Maybe you need to keep your kite lower 😛
-
why? because my dad sleeps in front of the fire, with a tartan blanket and the dog at his feet while your dad spends all night drunk humping my moms leg?… I know which I would rather be….
-
@debkåusf 527233 wrote:
Stopperball som fastnar i nedersta läget!!!??? Verkar ju totalt livsfarligt! Glad att jag kör cabrinha.
Jag har aldrig hört talas om att det har hänt någon förrän nu så detta är på gränsen till freak accident. Men såna händer ju aldrig folk som kör Cabs va…? (om vi bortser från ******, ****** och ****** alltså) :smirk:
-
@sourra 527273 wrote:
Jag har aldrig hört talas om att det har hänt någon förrän nu så detta är på gränsen till freak accident. Men såna händer ju aldrig folk som kör Cabs va…? (om vi bortser från ******, ****** och ****** alltså) :smirk:
Oooo:) Hörde faktiskt om en olycka med cabrinha bom. Men då hade snubben fäst fångremmen till kiten mellan bommen och stoppet. Kanske inte så lyckat. I 99 fall av 100 är det nog så att det är handhavandefel med i spelet. Chill out!
-
Jag fick en ny stopper när jag jag köpte en swivel till frontlinorna, denna är lika lätt att flytta.. = för lätt.
-
Jag har en flonng ny cabrinha 1 bom till salu, om den passar dina drakar så är problemet löst för alltid.
-
Kul att varje tråd, oberoende av vade den handlar om, har potential att bli en Cabrinha mot Naish tråd… 🙂
LF stoppern ser ganska lik Naish-stoppern. Själv har jag märkt att jag nästan slutat köra med stopper och istället ser till att trimma så att man har lagom med kraft urkrokat. På det sättet kan man hålla bommen nära sig 90% av tiden på vattnet och sen deopwra litegrann om det skulle komma en stark by.
-
@skotten 527375 wrote:
Ahh Kvabb… when are you ever going to come with us and feel the power of the dark side?
I`ve seen the dark side!!! It was covered whith nothing but mold under a naishdudes kilt. That day I decided to never even go close naishdudes and drunks!:grin:
Logga in för att svara.