Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Är det okej att ha en fast stopboll på en Bow?
-
Är det okej att ha en fast stopboll på en Bow?
skotten svarade 15 år, 9 månader sedan 15 Medlemmar · 44 Svar
-
hahahahaha you are too good for Cabrinha man, I totally love ya.
-
surferlove to that dude, maybe I will take a blast up some weekend soon, bring stoffe… ? 🙂
-
@anders:. 527136 wrote:
Finns det kanske en bättre bom på markanden som löst detta?
Om jag vore du skulle jag köpt en best bom. Fungerar utmärkt.
Om du nu gillar att ha skotningen undet bommen borde det ju gå att montera en best stopper eller liknande av annat märke. kolla så linorna är lika tjocka bara.
-
I think I saw a new best bom not so long ago, and it looked much better than the old crappy one they had actually
-
@anders:. 527136 wrote:
Har naish 2008 bar med smartloop systemet, till mina best waroo 9 och 13.
Kör alltid med leachen fest i trimsystemet, men tycker deras stoppboll är kass så jag har inte använt den något. (sedan den gled ner vid en krash och jag fick fullt drag i draken o blev dragen…).Börjar bli trött på att ha 2dm längre armar efter en session och fundrar på att sätta på en fast stopboll så jag får ett intervall på 2,5dm på bommen, och sendan resten som depower. (lite mer hybridkite känsla?).
Vad tror ni, satte även en swivel till frontlinorna.
När jag kör hoked och rammlar får jag förvisso mycket mer drag än när jag inte har någon stoppboll (full depower). Men det är jobbigt att alltid behöva hålla så hårt i bommen, blir lätt att man depowrar i stället för att kantra med brädan.
Vad tycker ni värt ett försök eller är det helt fel?
Finns det kanske en bättre bom på markanden som löst detta?varför kör du en bow kite om de du vill ha e en c-kite???
-
JohanW;527526 wrote:varför kör du en bow kite om de du vill ha e en c-kite???
Han vill ju ha depowern från bow men utan den där stopperbollen som aldrig funkar som den ska endå. Han vill ha en Ozone eller Flexifoil fast han vet inte om det än.
nic
-
Jag körde 2009-torchen en hel del på Boavista under lätt överriggade förhållanden och kan meddela att det inte var nåt större problem med depowern på den.
-
@nic 527590 wrote:
Han vill ju ha depowern från bow men utan den där stopperbollen som aldrig funkar som den ska endå. Han vill ha en Ozone eller Flexifoil fast han vet inte om det än.
nic
Nej den här killen behöver en Caipirinha!
-
@Blackadder 527595 wrote:
Nej den här killen behöver en Caipirinha!
Mmmm….Inga j…a kalle anka groggar!
-
Gå tillbaka till hembränningsmaskinen din gamla grovarbetare
-
Blackadder;527595 wrote:Nej den här killen behöver en Caipirinha!
haha, det gör väl alla
-
Gooooooooooooodmooooooooooohhhhhniiiiiiiiiiiiin VEEEEEEEIIIIITTTNAAAAAAAHM
http://www.flyozone.com/kitesurf/en/downloads/videos/v2008/_41178/
Logga in för att svara.