Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing är det värt…

Taggad: 

• är det värt…

Publicerad av anonym-anvandare på 10 januari, 2003 vid 12:48

…är det värt att lägga så massa bagis för att gå från 10.1kvm till 12.5? (100bräda och 80kg flugvikt)

ger det så mycket roligare segling?

jag tycker lixom inte att jag planar så enormt tidigt som jag förväntat mig! gör det stor skillnad tror ni?

/MR “suga fast i vattenytan och inte plana som alla andra”

swe-16 svarade 21 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • swe-16

Medlem
    10 januari, 2003 vid 13:02

Tja!
    Skall du tävla finns det bara ett svar på din fråga…JA det lönar sig…BIG TIME – Du planar tidigare, du går högre på kryssen och djupare på slören…allt blir bättre och du är helt rökt i gränsvind med ett segel mindre än 10,5-11 m2 (-02) lite beroende på fabrikat givetvis.

Skall du inte tävla utan bara vill ha ut lite fler seglingsdagar på ett år så hjälper det givetvis till med mer kvadrat, men ett 11-11,5 (-02) kanske räcker för dig…eller ett 10-11 från -01. Eftersom jag inte vet vad du har för fabrikat idag är det lite svårt att säga om det lönar sig att behålla eller köpa nytt.

mvh
    Per

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing är det värt…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.