Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är det värt att lägga 3200kr på en våtdräkt?

• Är det värt att lägga 3200kr på en våtdräkt?

Publicerad av anonym-anvandare på 5 mars, 2002 vid 11:11

Det blåser bra men min gamla dräkt är helt slut. Jag vill ut och segla nu. Är det värt att lägga 3199:- på en NP apex 5000 eller finns det billigare alternativ som är lika bra?

anonym-anvandare svarade 23 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • voodoo

Medlem
    5 mars, 2002 vid 11:14

Kolla in NorthSails dräkterna som Wallen har kanonpriser på!!

• getwet

Medlem
    5 mars, 2002 vid 11:58

Det är väl ändå bara du som kan göra den bedömningen eller prioriteringen.
    Vill du ha det bästa så är det bara att betala!
    Apex dräkterna är bra, enligt mitt tycke de bästa med tanke på smidighet och värme samt en skön insida. Men det är klart att det kostar, sisådär en 64 öl på krogen, eller 355l bensin. Mellan skillnaden mellan en vanlig dräkt och en ”värsting” apex är väl 20bärs, eller 30 garderobsavgifter…….kanske rentav 10 inträden på värsting krogen…….prioritet!
    Avslutningsvis, klart att det är värt 3200 för en så pass bra dräkt……

• anonym-anvandare

Medlem
    5 mars, 2002 vid 16:13

kolla på maui magic dräkter på on top
    http://www.ontopwindsurfing.com
    när ja köpte min stinger 5 mm dräkt hade dom extra pris och extra extra pris på stlr Medium
    snabba leveranser oxå .. och ja trevligt bemötande

• portin

Medlem
    7 mars, 2002 vid 11:30

Om du bor i närheten av sthml så tycker jag att du ska besöka båtmässan i älvsjö på söndag, där kan du säkert hitta en juste våtdräckt för en billig penning. Jag köpte min Skins 4+3Winter på båtmässan för tusenfemhundralappen. Sen får man ju sen en massa coola båtar m.m
    tjaba

• slor4ever

Medlem
    7 mars, 2002 vid 13:06

Vet Du hur North’s ”Comp Super semi dry 5,5/3,5 mm (with short vertical zipper and intigrated vest.)” skulle fungera en kall svensk vår och höst?
    Går den att jämföra med en dräkt med torrdragkedja? Kommer det inte in mycket vatten? Jämfört med Apex:n dragkedje lösa?

• jonas-j

Medlem
    7 mars, 2002 vid 18:22

Jag skulle kolla på norths hemsida. De har en semidry som heter wave en style elller något för 1900:- Jag är mycket nöjd med den jag har. Varmare än vad jag trodde..

mvh Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2002 vid 18:27

klart att du ska köpa dräkten. Pengar har inget värde om du inte använder dom och det blir inte mer surf för att du sitter på dom heller. Köpte själv en torris för 3300 och har avänt den två men det har varit värt det ändå.. Om du inte växer så kommer du ha den tills den dör… Köp dräkten.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2002 vid 18:36

3200 är mycket. det finns dräkter för en 400-500:- mindre. T.ex. pro-limit som säljes av surfersworkshop. Marknadsledande dräkter, alla andra är kopior! De e smidigaste, varmast och av högsta kvaliten! Kolla deras nya websida: http://www.surfersworkshop.com!

bara föratt alla andra också gör reklam för sina produkter!!
    ps: det är alltid värt att lägga pengar på en BRA våtdräkt, det ger ibland mer än en ny bräda eller segel!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är det värt att lägga 3200kr på en våtdräkt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.