Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Är det värt att ta med prylarna!!!!

• Är det värt att ta med prylarna!!!!

Publicerad av joppeontopp på 1 december, 2004 vid 17:02

Ska iväg o plugga i Australien från Januari till Juli,
    men grejen är den att det är på östsidan mella Brisbane o Sidney i en stad som heter Baron Bay. Jag har hittat massor om vågsurfing men inget om vindsurfing.
    Blåser det något på denna sida?
    Är det värt att ta med prylarna?
    Eller är det billigt att köpa grejer där?
    Är det någon som har något bra ställe i närheten att tipsa om?!

Hjälp mig, tack på förhand!!!!!!

anonym-anvandare svarade 20 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • munken

Medlem
    1 december, 2004 vid 22:17

Jag var där några veckor i mars. Jag såg aldrig nånting om vindsurfing, men kollade inte runt så noga. Det finns däremot hur mycket vågsurfing som helst, och förhållanderna är utmärkta för det. Blåser gör det… Kommer vara höst när du kommer dit, men ändå varmt.
    Jag råkade komma ner mitt i monsun-perioden. Bra test för nyinköpta bussen =)

• joppeontopp

Medlem
    1 december, 2004 vid 23:16

Danke!!
    Jo det verkar vara mycket vågsurf där, men om det blåser så funkar det ju.

• robin

Medlem
    2 december, 2004 vid 10:53

Byron Bay är ju definitivt mer känt för surfing än vindsurfing. På hela Australiens östkust hörde jag bara talas om en vindsurfinguthyrning. Dessvärre minns jag inte var det var någonstans… Jag tror knappast att det är billigt att köpa prylar där eftersom sporten inte verkar vara så stor. Om du däremot tar en tripp över till västkusten är situationen omvänd.

Hör av dig till http://www.byronbaykiteboarding.com/ och kolla om de vet något.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 december, 2004 vid 16:00

okey men om de kitar där borde det ju gå att windsurfa!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 december, 2004 vid 21:26

Grejjen är att de flesta surfare i oz gör sig inte mer besvär än de behöver. Det är ju lättare att bara ha brädan under armen o knata ner till beachen, än att släpa med sig halva garaget (som man behöver när det gäller windsurfing) Så, svaret på frågan varför ingen windsurfar downunnder =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Är det värt att ta med prylarna!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.