Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Är detta en spik?
-
Är detta en spik?
Publicerad av stewen på 24 juli, 2007 vid 21:14Hej
Fick en fin session hemma i viken med bra tryck. Jag hade som bäst 31.7 på displayen. Tyckte det lät okej. Sen när jag laddat över det till gpsar och rensat uppenbara spikar fick jag 35.2 som max. Kan det stämma? bifogar en skärmdump över min run.
hankloose svarade 17 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Vet inte om du brukar registrera rundor på gps-speedsurfing, om inte och detta är någon av dina första sessions så bör/ska du skicka din orensade loggfil till RTK (som är på semester och har utsett Pugge? till reserv RTK). Om det nu är så att du har fått 35 knop så antar jag att det är ett PB och då ska filen till RTK i alla fall – så skicka den orensade loggfilen till RTK så lär du snart få veta…
-
Knatte
Gäst25 juli, 2007 vid 06:34Håller med Tobhed om, att skicka filen till Pugge.
MEN en skillnad på 31.7 knop i display och 35.2 knop max via GPS:ar låter skumt.. Men låt experterna kolla av och ge dig ett bra svar!:smile: -
Av de bilder som du skickat med så ser det inte ut som en spik enligt mig. Mina spikar i foretrex:en brukar alltid vara väldigt kraftiga och visa sig bäst i den färdrutt man har gjort. Men i ditt fall så kan jag inte se att det finns några “hack” i varken färdrutt eller hastighet.
RTK är den som har sista ordet och måste få dina filer, går filen igenom så har du en fin t-shirt som du kan beställa… 🙂
Men jag kan hålla med om att det är lite underligt att GPS:en visade en sak och programmet ger en annan. Men det är fler som råkat ut för samma sak, jag också.
-
Det ser ut som att samplingstiden varierar, dvs inställningen är på auto och inte på 2 sec som det skall vara för att bli godkänt…
-
Hej
Tack för svar Jag får skicka in den till RTK då. Mailar man då och vilken adress gäller i så fall?
Samplingstiden är inställd på 2 sec.
-
Knatte
Gäst25 juli, 2007 vid 09:34@Stewen 399996 wrote:
Hej
Tack för svar Jag får skicka in den till RTK då. Mailar man då och vilken adress gäller i så fall?
Samplingstiden är inställd på 2 sec.
Pugge (Patrik Larsson) och mailet är : pugge2@hotmail.com
-
Knatte
Gäst25 juli, 2007 vid 20:19@faster 400166 wrote:
Fel adress till Pugge, ska vara pugge2@gmail.com
Aj som tusan :mad2: Jag copy-paste från Speedmanualen eller om det var från Pugges profil…. Tydligen gamla uppgifter någonstans då:tongue:
-
@Knatte 400172 wrote:
Aj som tusan :mad2: Jag copy-paste från Speedmanualen eller om det var från Pugges profil…. Tydligen gamla uppgifter någonstans då:tongue:
[highlight]Speedmanualen[/highlight] har en “egen” mailadress; speedmanualen@gmail.com, vilken våra timekeepers har tillgång till… 😉
-
Knatte
Gäst26 juli, 2007 vid 20:19@ForFun 400467 wrote:
[highlight]Speedmanualen[/highlight] har en “egen” mailadress; speedmanualen@gmail.com, vilken våra timekeepers har tillgång till… 😉
Men alla namnen på RTK och ansvariga personer och mailadresserna låg där också ( i speedmanualen alltså 🙂 )
-
Körde du med vågprylar och voddoo 4.7 så är det med säkert sant! FRåga störner!!!
-
@Knatte 400481 wrote:
Men alla namnen på RTK och ansvariga personer och mailadresserna låg där också ( i speedmanualen alltså 🙂 )
OK! Då förstår jag ! :rolleyes:
Men ett litet klargörande för ordningens skull…
I den nålade tråden kallad “Speedmanualen” där de svenska kontaktpersonerna finns presenterade är inte Speedmanualen utan endast ett diskussionsforum runt Speedmanualen och dess innehåll. Det finns dock en snabblänk till manualen i den nålade tråden.
Frågor och förslag på uppdateringar i Speedmanualen skickas till speedmanualen@gmail.comSpeedmanualen är ett fristående dokument som går att läsa på http://hem.bredband.net/speedmanualen
Speedmanualen innehåller;
– ett instruktionsavsnitt (“Speedmanualen”) innehållande det mesta från att köpa GPS till att ladda upp sina filer till Rankinglistan.
– ett avsnitt (“Regelguiden”) där en svensk version av “Basic_Rules_www.gps-speedsurfing.com” finns, vilken är anpassad till våra svenska förhållanden och förutsättningar.
Frågor och förslag på uppdateringar i Regelguiden skickas till speedmanualen@gmail.comOch som nämndes ovan;
RTK: Tom Blomqvist tbsurf@gmail.com
Biträdande RTK: Patrik Larsson pugge2@gmail.comTack Knatte för tillfället att ta upp detta… 😉
-
Hankloose;400487 wrote:Körde du med vågprylar och voddoo 4.7 så är det med säkert sant! FRåga störner!!!
En eloge för att du slutat skriva dina spydiga anonyma inlägg under signaturen “sura gubben”.
Kan du inte starta en egen tråd (som inloggad) där du på ett lite mer objektivt sätt beskriver vad som irriterar dig så fruktansvärt vad gäller GPS-teknik, surfprylar osv.
Logga in för att svara.