Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Är detta ngt att ha`?

• surfjohan

Member
    12 oktober, 2006 at 08:21

Min Nikon D100 rockar! Köp en sån!

• styret

Member
    16 oktober, 2006 at 07:05
    Ryden wrote:
    3,5 skulle jag vilja säga. Om jag inte minns fel 😛

Den fungerar utmärkt till actionsport säger min ekonomi. Det är ju trotts allt mannen bakom spakarna som är det viktigaste.

konstigt då att både nikon själva och cyberphoto anger 2,5 fps.

visst går det att ta skitbra bilder med en kamera med den hastigheten. tror inte min gamla analoga yashica har mycket mer och den har gett mej många, många bra bilder men för tex sekvenser är det för långsamt.
    en spock som idag är rätt mycket skåpmat blir inte mycket till sekvens av om du får ut 2,5 bilder per sekund.

jag tvivlar inte på att du trivs med den kameran och att den funkar bra för dej (och antagligen för mej med, ställer mej alltså inte över nån här, verkligen inte meningen med inlägget) men att _rekomendera_ den som actionsportkamera tycker jag är felaktigt.

• dsl

Member
    20 oktober, 2006 at 18:49
    styret wrote:
    Ryden wrote:
    3,5 skulle jag vilja säga. Om jag inte minns fel 😛

Den fungerar utmärkt till actionsport säger min ekonomi. Det är ju trotts allt mannen bakom spakarna som är det viktigaste.

konstigt då att både nikon själva och cyberphoto anger 2,5 fps.

visst går det att ta skitbra bilder med en kamera med den hastigheten. tror inte min gamla analoga yashica har mycket mer och den har gett mej många, många bra bilder men för tex sekvenser är det för långsamt.
    en spock som idag är rätt mycket skåpmat blir inte mycket till sekvens av om du får ut 2,5 bilder per sekund. ps, bedöm inte kameran efter bilderna nu, en som kan fota på riktigt kan säker få tusen gånger bättre bilder under samma förhållande..

jag tvivlar inte på att du trivs med den kameran och att den funkar bra för dej (och antagligen för mej med, ställer mej alltså inte över nån här, verkligen inte meningen med inlägget) men att _rekomendera_ den som actionsportkamera tycker jag är felaktigt.

Här är några bilder tagna med d50´n och vanliga kitobjektivet, http://www.kiteskolan.net/mycklang18juli2006.html jag tycker den fungerar kanon, kan dock inte kameran helt ännu och har inte testat sekvenser heller. Kan hålla med om att 2,5 låter lite lite för snabba freestyle trick, för långsamma kite trick kan det nog även fungera att fota sekvenser 😉

• styret

Member
    20 oktober, 2006 at 19:31

sketabra bilder ju.
    skarpa och fina för det mesta. men som du säjer så är det ju lite skillnad i speed i trick om man jömför kite och windsurfing.

missförstå mej rätt, jag skulle inte ha nått emot att ha en D50 istället för ingen dslr alls (vilket jag inte har). det enda jag hängde upp mej på var att skriva Rekomenderas. finns nog flera bra kameror i samma klass från andra märken man kan få billigare i dagsläget.

• ola_p

Member
    21 oktober, 2006 at 09:07

Schyssta bilder.
    Det ser dock ut som bilderna är överskärpta, titta på halona som är runt ex. vis gubben mot himlen. Är det kameran som skärper så hårt, eller har du tagit i lite mycket i efterbearbetningen?

Sen så blir ju skillnaden på kameror mycket mindre när bilderna är så kraftigt nerskalade, mest intressant blir det ju eg. när tittar på, och jämför bilder i 100% skala.

Hade varit intressant att se ett utsnitt av en av bilderna i 100%.

• dsl

Member
    29 oktober, 2006 at 03:00

Det är jag som skärpt för mycket i ps 🙂
    Här hittar du en orörd orginalbild från dagen. http://www.kiteskolan.net/images/099org.JPG

• ola_p

Member
    29 oktober, 2006 at 18:57

Det är ju fortfarande halon runt gubben, jag hade nog ställt ner kamerans uppskärpningsinställningar och gjort jobbet ordentligt i ps istället…

• dsl

Member
    29 oktober, 2006 at 20:53

ska provas, när jag får ork och kolla manuellen igen 🙂

Page 2 of 2

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Är detta ngt att ha`?

You must be logged in to create new discussions.