Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är Gun brädorna bra trots priset?

• Är Gun brädorna bra trots priset?

Publicerad av da-kine på 7 juni, 2001 vid 19:50

Jag var inne och kollade på LA surfshops sida och såg dessa GUN brädor han säljer!! Blev väldigt förvånad och tänkte om man kunde sälja sådana bra brädor för 8300 kr NYA!! Det var billigt…..jämförelse mot RRD Mistral JP osv som kostar 10-13 000 kr. Skall man våga köpa dessa brädor trots priset……Detta kanske låter dumt men jag fixerar mig alldelles för mycket på priset….desto dyrare en vara är desto bättre är den, tänker ja!!

Skall man våga köpa de??

anonym-anvandare svarade 23 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • l-a-surf

Medlem
    9 juni, 2001 vid 08:34

Hej
    ja du kan lugnt köpa dom ser helt enkelt grymma ut byggda i dubbelsandwich
    går lätt att jämföra med dyrare märken 6.1 kilo (själv vägt)
    en av seglarna jag sponsrade förra året gillade shapen mycket skarpt.
    har även en polare som ska byta sin tiga 259 till Gun Krypton.
    ANDERS

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2001 vid 10:58

Hur många liter exakt är wavebrädan på , Den är väldigt kort!!
    80l ?? eller mindre,

• l-a-surf

Medlem
    9 juni, 2001 vid 12:08

jag Tror 80 lit stämmer bra
    om man jämför med en tiga 259 eller eller bic tabuo som har 5 liter mer i volym.
    Anders

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2001 vid 15:59

Det är ju klart att försljaren tycker bra om det han säljer.
    Det är inte så att du behöver ha fel, men du är ju inte opartisk.. 🙂
    /Jonatan

• l-a-surf

Medlem
    9 juni, 2001 vid 17:01

nej det vet jag men jag säljer andra märken och kan bedöma
    vad som är value for money
    jag gör inte mer pengar på gun än på andra märken.
    plus att det lönar sig aldrig att inte vara ärlig.
    Anders

• ola-h

Medlem
    10 juni, 2001 vid 11:30

Jag har inte seglat Gun och inte ens sett brädorna live, men mitt jag skulla vara försiktig med vågisen om du inte är rätt tung eller skall ha den som lättvindsbräda. Att späcka på så mycket volym känns mer som en marknadsföringsshape än en vågridningsshape. Kanske tjatar jag om det här för mycket, men jag tycker att många vågseglare klamrar sig fast vid en ide om att mycket volym är bra att ha även när de vill gå mot kortare och radikalare brädor. Jag tror det lite är därför flera tillverkare insisterar på att göra just sådana brädor. Sanningen är att tio liters extra volym hur man än placerar den inverkar negativt på manöveregenskaperna. Extra volym är bra när man skall stå still. Vill man plana tidigare, kunna köra större segel etc är det andra saker än volym som måste till. Jag tror många skulle bli förvånade om de väl fick känna hur mycket skönare en tunnare bräda med mindre volym egentligen är.

Ola H.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 juni, 2001 vid 19:15

Nån som vet nåt om de andra GUN-brädorna? Seglingsegenskaper etc? Stämmer angiven volym? Vem har kollat?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är Gun brädorna bra trots priset?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.