-
Är jag fen-fetischist????
Hehehe…
Kollade på mina fenor häromdagen.
Är jag fenfetischist eller är detta normalt? Se bilden nedan.Här är mitt sortiment!
WAVEFENOR:
23,5cm Performance Fin i G10. Används aldrig numera. Hade den då jag hade stora vågbrädor och seglade 6.0 på dem. Till salu om någon önskar en stor wavefena.
21,5cm Performance Fin i G10. Perfekt om man seglar steniga ställen. Körs med vågbräda och 5.3-5.6.
21 Select Wave i G10. Fenan som brukar åka fram i Marocko då vi seglar på stenrevet. Massor av grundstötningar har denna fena varit med om utan att ta stryk. Nu funderar jag på att shapa om den lite. Den är lite för tjock och jag skulle vilja ha ner storleken till ca.20cm.
8,5” Northshore Wave. Supernice fena, favorit till 5.3 segel.
8,25” Northshore Wave. Min absoluta favorit! Skulle jag bara ha en vågfena skulle det vara denna! Funkar till allt från 5.3 till 4.0 men passar bäst mellan 5.0 och 4.5. Oerhört sköna vågfenor i hela denna Northshore serien.
8,0” Northshore Wave. Hårdvindsvågis för 4.0-4.5.FREESTYLEFENOR:
20cm Prolimit Freestyle. Har ej testats än men är tänkt att passa till 5.0 och nedåt.
22cm Prolimit Freestyle. Väldigt bra freestylefena till 5.6:an. Snabb och tappar inte greppet. Svänger bra i manövrarna utan att släppa också.
24cm Prolimit Freestyle. Har ej testats än men är tänkt att passa till 6.4:an.
23cm Northshore Freestyle. Denna var ursprungligen 27cm men efter en grundstötning i Göteborgs skärgård var jag tvungen att shapa ner den till 23cm. Nu passar den perfekt till 6.4:a så jag fattar inte varför den skulle vara 27cm förrut… Brädan blir ju bara stockig av för stor fena.
21cm Maui Fin Stylemaster L. Perfekt till 5.6 och 6.4 men till 5.0 blir den för stor, framförallt tror jag att basen är för stor då brädan blir trögsvängd. Jag har tänkt att sälja denna om mina Prolimitfenor fungerar som jag tänkt mig. Men tills vidare får den tjänstgöra.
8,75” Northshore Wave. En powerbox vågfena som jag hade till min freestylewave förr. Är numera såld.Saknas på bilden gör 1st Northshore Wave 8,25” och en Nortshore Freestyle 27cm (till salu). Dessa är utlånade för tillfället.
Är detta en sjuk läggning???
Eller är det fler som laborerar lika mycket med fenor som med segel – likt jag gör?/Staffan
Logga in för att svara.