Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är jag fen-fetischist????

• Är jag fen-fetischist????

Publicerad av s på 14 juni, 2004 vid 10:19

Hehehe…
    Kollade på mina fenor häromdagen.
    Är jag fenfetischist eller är detta normalt? Se bilden nedan.

Här är mitt sortiment!

WAVEFENOR:
    23,5cm Performance Fin i G10. Används aldrig numera. Hade den då jag hade stora vågbrädor och seglade 6.0 på dem. Till salu om någon önskar en stor wavefena.
    21,5cm Performance Fin i G10. Perfekt om man seglar steniga ställen. Körs med vågbräda och 5.3-5.6.
    21 Select Wave i G10. Fenan som brukar åka fram i Marocko då vi seglar på stenrevet. Massor av grundstötningar har denna fena varit med om utan att ta stryk. Nu funderar jag på att shapa om den lite. Den är lite för tjock och jag skulle vilja ha ner storleken till ca.20cm.
    8,5” Northshore Wave. Supernice fena, favorit till 5.3 segel.
    8,25” Northshore Wave. Min absoluta favorit! Skulle jag bara ha en vågfena skulle det vara denna! Funkar till allt från 5.3 till 4.0 men passar bäst mellan 5.0 och 4.5. Oerhört sköna vågfenor i hela denna Northshore serien.
    8,0” Northshore Wave. Hårdvindsvågis för 4.0-4.5.

FREESTYLEFENOR:
    20cm Prolimit Freestyle. Har ej testats än men är tänkt att passa till 5.0 och nedåt.
    22cm Prolimit Freestyle. Väldigt bra freestylefena till 5.6:an. Snabb och tappar inte greppet. Svänger bra i manövrarna utan att släppa också.
    24cm Prolimit Freestyle. Har ej testats än men är tänkt att passa till 6.4:an.
    23cm Northshore Freestyle. Denna var ursprungligen 27cm men efter en grundstötning i Göteborgs skärgård var jag tvungen att shapa ner den till 23cm. Nu passar den perfekt till 6.4:a så jag fattar inte varför den skulle vara 27cm förrut… Brädan blir ju bara stockig av för stor fena.
    21cm Maui Fin Stylemaster L. Perfekt till 5.6 och 6.4 men till 5.0 blir den för stor, framförallt tror jag att basen är för stor då brädan blir trögsvängd. Jag har tänkt att sälja denna om mina Prolimitfenor fungerar som jag tänkt mig. Men tills vidare får den tjänstgöra.
    8,75” Northshore Wave. En powerbox vågfena som jag hade till min freestylewave förr. Är numera såld.

Saknas på bilden gör 1st Northshore Wave 8,25” och en Nortshore Freestyle 27cm (till salu). Dessa är utlånade för tillfället.

Är detta en sjuk läggning??? wink.gif
    Eller är det fler som laborerar lika mycket med fenor som med segel – likt jag gör?

/Staffan

surfslusken svarade 20 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    14 juni, 2004 vid 10:29

Du ligger i lä mot GETWET, när jag träffade honom för 3 år sedan visade han upp en “portfölj” som innehöll inte mindre än 14 fenor.

• the_novice

Medlem
    14 juni, 2004 vid 10:36

Det är väl alltid kul att testa olika fenor problemet är ju att det kostar en hel del, eller får du mängdrabatt?

• dannew

Medlem
    14 juni, 2004 vid 10:49

Skulle tro att Staffan har klippkort på fenor…. Eller så gäller bara “ett nytt plagg, ett gammalt bort” inte för surfprylar. Kanske dags att rensa lite bland fenorna. Men din nya linje freestylefenor ser RIKTIGT go ut!

• calle

Medlem
    14 juni, 2004 vid 13:08

Ja!

• styret

Medlem
    14 juni, 2004 vid 16:48

kom tillbaka när ni är i klass med carbonekennta. jag har för mej att han räknade ihop det till 28 stycken häromdagen…
    fenlådan liksom svämmar över.

• peter-andersson

Medlem
    14 juni, 2004 vid 21:13

hehe, jag har bara original 27 fenan till min style staffan, som dessutom blivit sne som en jävla banan av någon anledning.

fick lite köpångest nu §

förresten har jag en curtis freestyle 2 fena 27 cm i classic box som du kan få köpa och gjuta om för att göra din samling komplett!

• s

Medlem
    15 juni, 2004 vid 07:13

Oh, tack! Jag kanske skall starta ett fenmuseum? Såsom Ola H kan starta ett hängselemuseum!

Peter, du ser hur fin en originalfena kan bli! Jag shapade ner min 4cm! Men köp Prolimitfenorna på Surfcompaniet, de är riktigt bra!

/Staffan

PS. Förresten kunde jag inte skicka bilden till dig på den adress som du skickade mail från. Mottagare okänd sa de. Existerar du Peter? DS.

• peter-andersson

Medlem
    15 juni, 2004 vid 08:28

Svar till:

PS. Förresten kunde jag inte skicka bilden till dig på den adress som du skickade mail från. Mottagare okänd sa de. Existerar du Peter? DS.

[/ QUOTE ]

jepp, jag är en lönnfet amerikan som spenderar hela dagarna vid datorn och byggt upp personen peter, alla bilder och film på peter är helt animerat =)
    testa anderssonpeter@home.se

• ola-h

Medlem
    9 september, 2004 vid 22:05

Mera fen-fetischism (fentischism?). Efter att länge varit beroende av master har mitt missbruk eskalerat till fenor, bilden nedan visar de fenor jag använder eller avser använda, till detta kommer en ansenlig hög med avlagda prylar.

Från v till h,
    rad ett:
    Drake Wave 200 (kanske min mest använda fena),
    Drake Curtis EVO 205 (denna tror jag kommer bli min nya “standard”),
    Drake Wave 210, Drake Curtis EVO 225 (ny fena tänkt för 5.6 på EVO 70:an),
    Drake Freestyle 240

rad två:
    Drake Curtis EVO 205 (eh, har lite dubbletter),
    Maui Built/Maui CNC Fenton 7,75″ (kanske min favvisfena, så bra att jag knappt vågar använda den),
    Drake Curtis EVO 210 (också ny, bör bli bra med 5.0 eller 5.6 i schyssta vågor),
    Drake Wave 220 (brukar gå med 5.3 i små vågor eller med 5.9),
    Maui CNC/MFC Goya sideshore 8,75″ custom (extra fet profil och ganska styv, används uteslutande för 5.9),
    Drake Freestyle 220 (rätt OK som onshorevågfena också).

Jag saknar en riktigt schysst vågfena i storlek ca 19.5 samt en mindre freestylefena, så om någon vill idka byteshandel, så…

• boman

Medlem
    10 september, 2004 vid 04:49

Den där 21,5cm Performance Fin i G10, var har du köpt den?
    jag är ute efter en onshore fena i G10 material, har du några förslag.

mvh

• dannew

Medlem
    10 september, 2004 vid 08:08

Kolla med Staffan om inte han vill sälja sin G10 21.5 fena. Han har fenor så det räcker.

• surfslusken

Medlem
    10 september, 2004 vid 17:10

Är det nån som har vågfenor till salu? Är intresserad av allt från 19-23cm (Näe bara FENOR inget annat! grin.gif) dom ska vara hela, dvs inte grundkörda eller omshapade. Är speciellt ute efter fenor med mycket twist i spetsen. Svåra att hitta numera. Hade en grymt skön JP från -00, men den föll tyvärr offer för Väddös stenar.

Dra iväg ett mejl om ni har nåt till salu.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är jag fen-fetischist????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.