Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Är jag hjärntvättad av Neil Pryde?

Taggad: 

• Är jag hjärntvättad av Neil Pryde?

Publicerad av myckedryg på 7 april, 2004 vid 11:15

Funderar på att köpa neil prydes race segel och börja köra lite formula eller speed men efter att ha läst ett inlägg på ett annat forum blev jag lite skeptisk. Det kanske duger med andra segel också?

“The second race of the day we saw Antoine sailing with the fleet as a guest star, he used the brand new Formula board from AHD and the 12,5 RS4 he finish in a only second place. To his big surprise, with the 11,0 VMG and the TF100², I managed to over take him and pull away, the equipment is really getting fast.
    3rd race, Antoine did not race on that one , I finish in first and again the young racers using the Exocet was not far away”

Vad är VMG för märke och har ni tips på andra märken än neil pryde som har snabba segel?

myckedryg svarade 20 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • adde

Medlem
    7 april, 2004 vid 11:46

VMG är väl AeroTechs formulasegel?

/adde non-formula-generation

• anders_hoffman

Medlem
    7 april, 2004 vid 12:44
  • boman

Medlem
    7 april, 2004 vid 15:59

Ja du är nog järntvättad!
    Det är timmarna på vattnet och trimmet på prylarna som gör dig till en vinnare inte Nisse pryde.

Go for it!

• weeboy

Medlem
    7 april, 2004 vid 17:39

Kan bara hålla med den gamle goe torsken Boman. Du är hjärntvättad dude crazy.gif

ps. är du dryg kille eller?

• boman

Medlem
    7 april, 2004 vid 21:28

Svar till:

Funderar på att köpa neil prydes race segel och börja köra lite formula eller speed men efter att ha läst ett inlägg på ett annat forum blev jag lite skeptisk. Det kanske duger med andra segel också?

“The second race of the day we saw Antoine sailing with the fleet as a guest star, he used the brand new Formula board from AHD and the 12,5 RS4 he finish in a only second place. To his big surprise, with the 11,0 VMG and the TF100², I managed to over take him and pull away, the equipment is really getting fast.
    3rd race, Antoine did not race on that one , I finish in first and again the young racers using the Exocet was not far away”

Vad är VMG för märke och har ni tips på andra märken än neil pryde som har snabba segel?

[/ QUOTE ]

Har du läst den här tråden? en del mycket bra saker sägs där. http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Board=formwind&Number=190519&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

• myckedryg

Medlem
    7 april, 2004 vid 22:42

Alltså, RS4 är 100% snyggast i viken men kanske inte värt pengarna. Funderar på Naish, är det fortfarande Megascene som säljer dem? Aerotech VMG ser ju inte så pjåkigt ut. Är lite osäker på märket, man har ju inte sätt så många sådana på vattnet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Är jag hjärntvättad av Neil Pryde?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.