Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är jag sämst?

• Är jag sämst?

Publicerad av andersbq på 15 mars, 2008 vid 16:44

Jag har “roat mig” i eftermiddag med att städa ur surfförrådet för att göra plats för ett antal nya brädor.
    3 brädor la jag under altanen, 2 på vinden och en hängde jag upp i garagetaket. Dessutom har jag 2 i förrådet i Apelviken.
    Gemensamt för samtliga dessa åtta brädor är att jag aldrig kommer använda dem. Det är bara det att jag är sämst på att sälja, ge bort eller slänga gamla surfbrädor. Jag har ägt ca 25 brädor och jag har just nu 13 i mina ägor. (och snart kommer fler) Ratio: 13/25= 0,48. Är det någon annan surf-ekorre som är sämre? Eller hur dålig är den näst sämste? :blush:

jmb svarade 16 år, 7 månader sedan 19 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • jps

Medlem
    15 mars, 2008 vid 16:57

Har inte hunnit ekorra så länge men än så länge så finns det en tydlig trend. 5 köpta 5 kvar…

• surfslusken

Medlem
    15 mars, 2008 vid 17:14

@andersbq 452032 wrote:

Är jag sämst?

De e iaf va ryktet säger.

• pure

Medlem
    15 mars, 2008 vid 17:21

Ta nu tag i detta och sälj och gör nån annan glad och tjäna en slant.. … fast sverige är ju iofs på väg ner i en lågkonjunktur så det är kanske bättre o slänga dom 🙂

• Knatte

Gäst
    15 mars, 2008 vid 17:24

Bor man i en två:a med litet förråd, så är det ingen större risk att samla på sig brädor. Äger just nu fyra brädor och det är minst en för mycket 🙂 Har haft 5 stycken samtidigt och då var paniktrångt på allvar i förrådet…

Skall du aldrig använda brädor, så ge bort eller sälj på Köp&sälj om du inte samlar för ett museum 😀

Tror jag ligger på 23 eller 24 brädor hitills 😉

• gurra1978

Medlem
    15 mars, 2008 vid 17:42

Du är i alla fall BÄST på att skapa ointressanta trådar men det som fångade mitt intresse i denna tråd var att du har två i Apelvikens förråd (antar att du menar VVK) som du inte kommer använda. De är väl onödigt, står inte folk i kö till det förrådet?

• andersbq

Medlem
    15 mars, 2008 vid 17:49

@gurra1978 452044 wrote:

Du är i alla fall BÄST på att skapa ointressanta trådar men det som fångade mitt intresse i denna tråd var att du har två i Apelvikens förråd (antar att du menar VVK) som du inte kommer använda. De är väl onödigt, står inte folk i kö till det förrådet?

Eh, ska stoppa ner tre nya vågbrädor nästa torsdag, dvs skräpet som står där nu är nästa veckas “problem”…

(men du har en poäng i att ifrågasätta, min bedömning är nog att åtminstone 8-10 av båsägarna seglade mindre än 5 dagar förra året, några inte överhuvudtaget)

• schnitzler

Medlem
    15 mars, 2008 vid 17:59

om du har så många kanske du kan sälja 1 till mig?=)
    jag behöver en ca 115 liters freeride. relativt ny. inte äldre än 01.
    🙂

• andersbq

Medlem
    15 mars, 2008 vid 18:06

Jag tror mitt problem bottnar i att jag gillar (för att inte säga älskar) alla mina brädor, dom har skänkt mig så mycket glädje… Jag klarar helt enkelt inte skilsmässorna.
    Så känner jag aldrig med segel, när jag köper nytt dumpar jag bara priset på de gamla till första bästa spekulant. Har till och med hänt att jag slängt gamla master, bommar och segel.

• tdk

Medlem
    15 mars, 2008 vid 19:11

@surfslusken 452038 wrote:

Japp, hunde inte sagt det bättre själv.

• andersbq

Medlem
    16 mars, 2008 vid 08:57

@surfslusken 452038 wrote:

LOL, vad vore konfen utan surfslusken!

• Oregistrerad

Gäst
    16 mars, 2008 vid 09:17

Hva med denne her da???;-)og ikke er noe gammelt heller.

http://windsurferen.no/perl/surf/Shop

• Oregistrerad

Gäst
    16 mars, 2008 vid 09:18

Under GARASJESALG.

• _sofia_

Medlem
    16 mars, 2008 vid 09:39

Om du vill skiljas med någon vågbräda är ja intresserad, om du har någon att erbjuda..

• bananen

Medlem
    16 mars, 2008 vid 10:10
    Oregistrerad;452100 wrote:
    Hva med denne her da???;-)og ikke er noe gammelt heller.

http://windsurferen.no/perl/surf/Shop

Kul fyr!

• the_novice

Medlem
    16 mars, 2008 vid 20:14

Sämst och sämst, måste man tävla i allt…? :smirk:

Tycker nog att segel har minst lika mycket karatär som brädor och när man fått till trimmet så vill man ju inte skiljas. Jag har bla en surfpartner ray (komplett) med tidsenligt ART fun slalom 5.8 och glasfiber mast, något ratio vågar jag inte ens fundera på… :blush:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är jag sämst?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.