Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Är Kitesurfing såå tråkigt eller?
-
Är Kitesurfing såå tråkigt eller?
Publicerad av hanko på 13 november, 2007 vid 16:29Undrar stilla över varför Köp&Sälj domineras av beg. Kite-utrustning?? Är nog inte så lätt med kiting men oj så segt det ser ut….i luften!! Hoppas själv bli motbevisad snart men faktum kvarstår: Varför säljer ni grejerna..?? Kan inte enbart vara för att ge plats åt nya prylar eller??
Är detta att kasta sten i glashus??
Fram för den mer rappa o härliga vågseglingen. För att inte tala om +35 knops-speed hehe!!
spray svarade 16 år, 11 månader sedan 18 Medlemmar · 33 Svar -
33 Svar
-
har hänt lika mycket inom kite-utvecklingen de senaste 2 åren som det har hänt under de senaste 15 inom vindsurfing
tror de e den primära orsaken
-
@Hänkö 428372 wrote:
Undrar stilla över varför Köp&Sälj domineras av beg. Kite-utrustning?? Är nog inte så lätt med kiting men oj så segt det ser ut….i luften!! Hoppas själv bli motbevisad snart men faktum kvarstår: Varför säljer ni grejerna..?? Kan inte enbart vara för att ge plats åt nya prylar eller??
Är detta att kasta sten i glashus??
Fram för den mer rappa o härliga vågseglingen. För att inte tala om +35 knops-speed hehe!!
öööööööööööööööööööööööööö
-
@-Olle- 428376 wrote:
har hänt lika mycket inom kite-utvecklingen de senaste 2 åren som det har hänt under de senaste 15 inom vindsurfing
tror de e den primära orsaken
Känns som en rimlig förklaring !! Jo jag har “följt” utvecklingen genom SurfersParadise årliga säljblad…! Allt blir ju bara bättre, enklare o billigare enligt dem iaf..!
Kita järnet….!
-
Oregistrerad
Gäst14 november, 2007 vid 11:35@Hänkö 428443 wrote:
Känns som en rimlig förklaring !! Jo jag har “följt” utvecklingen genom SurfersParadise årliga säljblad…! Allt blir ju bara bättre, enklare o billigare enligt dem iaf..!
Kita järnet….!
En revolution varje år om man läser deras texter. Sýnd bara att cabrinha inte stått för nåt revolutionerande på typ 10 år.. heheh.
Men det är som med NP, alla köper det för att det säljs på surfers, å sen att det är crap det spelar ingen roll 😉
-
jag tycker det är roligt att folk är ute på vatnet.Men jag kan tycka att det är lite läbbigt när kitare är lite för nära för att det är långa liner man kan traslas in i.Såg en surfara med dykkniv runt benet en gång förmodlingen till att skära sig låss om det skulle hända.Var i Varberg för några väckor sen där var en kitare som hadde tappat segel bräda hjälm fick hoppa över hans brädda för inta paja min egen.
-
@Zoffe 428529 wrote:
jag tycker det är roligt att folk är ute på vatnet.Men jag kan tycka att det är lite läbbigt när kitare är lite för nära för att det är långa liner man kan traslas in i.Såg en surfara med dykkniv runt benet en gång förmodlingen till att skära sig låss om det skulle hända.Var i Varberg för några väckor sen där var en kitare som hadde tappat segel bräda hjälm fick hoppa över hans brädda för inta paja min egen.
du e bara rädd din cykelskojare
-
Är det inte strömwikke som är ute och skojar.tycker bara att du plaskar förmycket:grin: Lite tepåse.
-
Såg att just nu att antalet besökare på forumet var 40 st på Windsurf och endast 12 på kiteforumet… Nästan 4ggr fler. Så visst ÄR Windsurfing roligare…:cool2:
(För det kan väl inte vara så att Kitearna är ute o kör och vi hänger på forumet…)//BooMan
-
Tycker aldrig att det ser särskilt roligt ut… Men visst det verkar va kul i lättvind och på grunt vatten. Men ofta (typ i TT) ser man dom sitta i strandkanten med kiten uppe. Ungefär som om vi skulle stå och torrsegla på land.
Som wakeboarding, kul i tio minuter en kvart typ
-
Jag måste prova nästa sommar iallafall ! Jo jag har oxå sett mkt av torrseglande kitare !! men å andra sidan är det ju väldigt många strandseglare på radikala Hookipa Beach !! Kampen går vidare….det finns ju oftast plats för alla
-
@Rooster 428741 wrote:
Tycker aldrig att det ser särskilt roligt ut… Men visst det verkar va kul i lättvind och på grunt vatten. Men ofta (typ i TT) ser man dom sitta i strandkanten med kiten uppe. Ungefär som om vi skulle stå och torrsegla på land.
Strandsegla i all ära men det är ju inget som går upp mot att lägga upp brädan framför TV:n i vardagsrummet och öva på fotarbetet i sina step-gybes 😀
-
Snökite verkar ju lite småschysst dock… Kitandet på vattnet är jag fortfarande klart tveksam till dock.
Får nog ta å testa att kasa runt på snön i vinter.
-
@Rooster 428741 wrote:
Som wakeboarding, kul i tio minuter en kvart typ
Du kanske borde prova Rooster.
-
@Blackadder 428776 wrote:
Du kanske borde prova Rooster.
Absolut, det skall jag göra. Jag är inte den som är den…:smirk:
-
@Ola_P 428761 wrote:
Snökite verkar ju lite småschysst dock… Kitandet på vattnet är jag fortfarande klart tveksam till dock.
Får nog ta å testa att kasa runt på snön i vinter.
Har precis samman känsla.
Funderat fram och tillbaka på att testa kite på vatten, men nej, det kommer inte att bli av.
På snö däremot… Det jag sett har sett underbart ut och det jag hör kompisar berätta om långa turer mellan fjällstugorna eller att segla upp för en alp på orörda vägar, packa ihop kite:n på toppen och sedan åka ner med den på ryggen låter som den ultimata vintersporten.
Logga in för att svara.