Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Är någon olycksförsäkrad?

• Är någon olycksförsäkrad?

Publicerad av duplo på 27 september, 2005 vid 23:08

Snackade med if idag och fragade om man kunde teckna en olycksfallsforsakring som galler kitesurfing. Nix pix blev svaret! Tydligen inget bolag som forsakrar kitesurfare?
    Vet nagon vem man vander sig till? confused.gif
    M&M

mrmille svarade 19 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • ric

Medlem
    28 september, 2005 vid 00:40

hörde det var bättre att säga att man vindsurfade om det nu skulle vara så att man skadat sig, vanlig olycksfallsfösäkring antar jag de mende skulle täcka detta. knske e svårt om man ligger på kajen med draken brevid då ambulansen kommer men.. ja ett tips e det ju iaf.

• rambo_johnson

Medlem
    28 september, 2005 vid 01:03

Jag har IKOs försäkring täcker 2 miljoner €

• danielsan

Medlem
    28 september, 2005 vid 08:01

jag skadade mig förra året och TryggHansa täckte alla kostnader… dvs läkarbesök och medicin… hade något gott sönder vid olyckan tex våtdräckt så hade de ersatt det med…
    jag har deras sjuk och olycksfallförsäkrning… verkar vara bra…

• andi_j

Medlem
    28 september, 2005 vid 08:03

ja men nu får deras hemförsäkring verkligen bekänna färg wink.gif

• annas

Medlem
    28 september, 2005 vid 08:04

räcker väl me hemförsäring eller?

• danielsan

Medlem
    28 september, 2005 vid 08:13

Hemförsäkrningen brukar täcka skador om man är på resande fot, dvs minst en övernattning… Är du på hemmaplan måste du ha en olycksfallsförsäkrning… det fick en polare till erfara…

Japp, nu blir d att se hur TryggHansa tackar källarinbrott…

• chili_con_arne

Medlem
    28 september, 2005 vid 08:23

Har länsförsäkringar som hemförsäkring. Den täcker allt, såvida man är nykter vid olyckstillfället.

• stellan

Medlem
    28 september, 2005 vid 08:57

Aj fan…

• duplo

Medlem
    28 september, 2005 vid 10:38

kanske bast att kolla, manga tacker tex inte fallskarmshoppning, bergsklattring och dykning. i dom fallen brukar man vara tvungen att ga med i forbundet for sporten och teckna forsakring darigenom.

M&M

• annas

Medlem
    28 september, 2005 vid 11:06

vad betyder allrisk? vad ingår i det?

• lina

Medlem
    28 september, 2005 vid 16:25

fick försäkringsbolaget att skriva ett speciellt papper om att kitesurfing ingår i min försäkring när jag surfade i perth, i deras regler stod att surfing ingick men inte drakflyg, så jag tvingade dem att förtydliga detta.
    men på hemmaplan tror jag inte jag är mer försäkrad än ngn annan, ska nog ringa o kolla. går alltid att tvinga fram, hota bara byta försäkr.bolag.

• mrmille

Medlem
    28 september, 2005 vid 21:24

jag har separat olycksfall på 60 basbelopp
    jobbet betalar smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Är någon olycksförsäkrad?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.