Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är Naish Vector 88l något att ha?

• Är Naish Vector 88l något att ha?

Publicerad av jp-soul på 14 april, 2010 vid 12:27

Hej.

Behöver en frestyle/våg bräda på runt 90l. Inget superavancerat, är inte någon superseglare utan mer återfalls surfare. Är det någon som har lite info om denna bräda från 2006 är det tacksamt, skall användas i övre vindregistret, mesta dels shoppigt vatten men även i en och annan våg. Har en JP 114l för lättare vind och vill i så fall ha Naishen som komplement när det blåser på lite.

Släng in lite synpunkter 🙂

Mvh
    Micke

jp-soul svarade 14 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • dr-masse

Medlem
    14 april, 2010 vid 18:44

Ja, va faen. Som återfallsurfare så handlar det ju om att komma ut på vattnet å hare najs. För det du beskriver och som komplement till din JP borde ju en sådan däringa typ av bräda funka bra. Har tyvärr ej kört den själv, men för att tala lite “fornvindsurfska” så framstår den som en utmärkt bra “bump and jump” planka för mig.

• aronh

Medlem
    14 april, 2010 vid 20:18

Jag har en modell mindre (77liter) och ett år äldre. Jag är nöjd med den. Kör mest i vågor med den eller också när det blåser för mycket för min stora bräda. Jag har inte så mycket att jämföra med men jag tror den passar perfekt för dem ändamål du tänker dig. Det är ungefär så jag har använt min. Kör lite vågor när det bjuds på det eller bara bränna runt när det är för stökigt och för mycket vind för freestylebrädan.

• adde

Medlem
    14 april, 2010 vid 20:26

Efterföljaren All terrain och senare Global har fått riktigt bra recensioner i just 90L versionen.

• cosmosurfer

Medlem
    15 april, 2010 vid 16:21

Jag har just en 88 l, och jag tycker den är väldigt skön att åka med med. Fick bra recensioner 2006 för att den fungerar både för freeride, vågor och chop.

• jp-soul

Medlem
    20 april, 2010 vid 06:00

Ok! Tackar för infon, skall ta mig en funderare. Ses på vattnet

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är Naish Vector 88l något att ha?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.