Senaste nytt Forums Är säsongen nu över?

• imported_borje

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 14:01

Jag har ett svar på abstinensbesvären under vintern. Om man inte har råd och åka till Australien och surfa så kan man ju alltid boka en vecka i Sälen som jag har gjort och åka lite bräda under vintern. Aaaaaldrig fel och jävligt kul! smile.gif

• safesurfer

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 14:21

Visst är det kul men så kostar det ju också att åka skidor i lite bättre backar, resa stuga och liftkort. Kan man nästan lika gärna dra till kanaris. Fast det är ju en smaksak själv är jag riktigt sugen på att ta upp skidåkningen igen.

• styret

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 19:08

mitt mål för året är att köra november ut. och jag vet att vi är flera som kommer göra det på haga. igår var det iofs jävligt kallt. men så kand et vara när man går ut innan solen har gått upp.
    gol ikapp med tuppen utifrån bädan…

• markram

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 19:59

Vaddå över?
    Var ute med kortärmar och korta ben för några veckor sedan ju (ok endast i 20 minuter men ändå..).
    Det som ställer till det är ju att det blir mörkt så förbaskat tidigt.
    I slutet av 80-talet, när jag var ung och odödlig, blev jag kompis med lotsarna i Karlshamn (en av dem surfade) som ibland bröt en ränna till öppet vatten åt mig (och kollade att min bil var borta i skymningen).
    Sedan var det bara att köra på med dubbla dräkter (shorty +steamer), huva, handskar och liniment i ansikte +hår (det hjälper mot isbitar i ögonbryn, ögonfransar och värmer snoken).
    Råkade dock ut för en riktigt otäck sak en bra surfdag -nedisning på bom och segel (nu snackar vi om ett riktgt-j-la tungt 6,3 kvadrats wallenspeedcamber-ca 15kg!med is.
    Solen sken, gipparna satt och allt var frid och fröjd tills
    det plötsligt uppstod glasyr på bom och dubbelneoprenen… crazy.gif
    Tilläggas kan ju att jag -87 en dag förfrös en fot i samband med fen-haveri och tappade känseln i båda fötterna efter lång simtur, -så kan det gå när man är ensam och dumdristig.
    Men är man inte ensam så är det bara att köra på.
    Om det är något som är kallt och farligt, så är det väl att stå still i en krogkö på vintern, i blanka lågskor.

• baywatch

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 20:27

Hade tänkt att köpa en ny torrdräkt! Det borde fölänga säsongen. Med rätt kläder borde man inte tala om säsong eller inte. Då är det ju “bara” att köra året om!

• tobc

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 09:18

Nybörjare och ivrig att lära mig som jag är så har jag tänkt att köra på här i Haga och kanske bara ta uppehåll i december. Har precis beställt en 7mm semidry dräkt med huva handskar o skor så det ska nog funka. Det gäller bara att bita ihop lite smile.gif Ni som har vägarna förbi kan ju alltid ta en sväng dit! Ska ut nu i helgen…

• california

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 09:32

Hallå!

vart brukar du surfa i Ö-vik?

/Johan

• marra

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 10:50

ja, här nere är det lugnt..
    är det så stor skillnad uppåt landet?

håller med, säsongen har ju precis börjat!
    smile.gif

• baywatch

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 11:04

Skulle inte tro att det är kallast i december om det är därför du tämker göra ett uppehåll då! Januari-fabruari är nog kyligare.. Vattnet är sen sommaren “varmt” långt fram på hösten så att segla i december är nog “varmare” än att segla Januari-februari. Dessutom är det inte så bra att lära sig på vintern eftersom man ligger mkt i vattnet. Se till att håll dig på brädan och kör så länge det går!

Hang …..!! laugh.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 12:04

Fråga till Boman ! Undrar bara hur man breddar truckarna ?

Hälsningar
    /Per

• maglu

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 12:23

Johan…Vart jag surfar i övik…
    Har mest varit i Själevadsfjärden, bäst vid NV.
    Vid sydligt Gullvik eller Skammarhamn (eller vad det heter). Har inte provat på så mycket vågor, så dom ställena funkar bra. Lyckades ändå spolas och krascha ett segel i Gullviks inomskärsvågor för ett par veckor sedan…
    Har även åkt på lite olika ställen i Ö-viksfjärden och Bäckfjärden då och då.
    Har tänkt åka norrut till tex salusand eller umeå, men har inte blivit av…
    /Magnus

• boman

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 12:59

Kolla in Petters länk längre upp, en bra beskrivning. tyvärr håller den inte! man måste svetsa på en vinkel under den förlängda truck-axeln, se bild,
    Numera kör jag med ett vinkeljärn direkt, som svetsas fast i truckens axel.

• boman

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 13:03

En till!

Svar till:

Fråga till Boman ! Undrar bara hur man breddar truckarna ?

Hälsningar
    /Per

[/ QUOTE ]

• martink

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 14:10

Kan man köpa “truckförlängaren” eller måste man tillverka den själv?

• anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 14:10

Tack för svaret, jag undrar också hur du fäster förlängaren i trucken (Nya gängor ?) och vilket material ?

/Per

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Är säsongen nu över?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.